V sériovej podobe by CrossBlue Coupé mohol stáť tesne nad súčasným Touaregom. Naznačuje to už dĺžkou 4890 mm, šírkou cez dva metre a veľkorysým rázvorom náprav s hodnotou až 2980 mm. V porovnaní s Touaregom je teda o 93 mm dlhší a 74 širší. Športovo ladený dizajn z neho robí ideálneho konkurenta BMW X6, i keď s mierne konzervatívnejšou líniou zníženej strechy.
Koncept postavený na modulárnej platforme MQB, ktorá ho spája s Octaviou či Golfom, poháňa plug-in hybridná sústava. Tvorí ju nový 6-valec TSI V6 (224 kW), 6-stupňová dvojspojková prevodovka DSG a dvojica elektromotorov. Predný elektromotor má výkon 40 a zadný až 85 kW. Celkový výstupný výkon je 305 kW a 700 Nm, pričom priemerná spotreba nemá presiahnuť tri litre paliva. Samozrejme, s využitím energie batérií s kapacitou 9,8 kWh, ktoré mu umožnia prejsť v čisto elektrickom režime 33 km. No aj s vybitými batériami je spotreba veľmi slušných 6,9 litra benzínu. Na stovku zrýchľuje CrossBlue Coupé za 5,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 236 km/h.
Koncept je však pripravený aj pre zástavbu iných pohonov, napríklad štvorvalcov TSI a TDI, ale aj na využitie zemného plynu.
Nový model by sa mal dostať do výroby v roku 2015. Na rozdiel od súčasného Touaregu, ktorý schádza z výrobných liniek slovenského závodu v Bratislave, zabezpečí produkciu CrossBlue Coupé americká továreň v Tennessee a čínsky závod v Šanghaji. To hovorí jasne o jeho smerovaní. Či sa CrossBlue Coupé objaví aj v Európe, nie je ešte isté.