Práve tá sa stáva pre Superb problémom. Prináša totiž technológie, ktoré Superb, stojaci na vrchole škodováckej hierarchie, zatiaľ nemá a do príchodu novej generácie mať ani nebude. Zamaskovať tento rozpor sa teda Škoda snaží aspoň výrazným faceliftom a rozšírením kombinácií pohonných jednotiek s náhonom 4×4, prevodovkami DSG či systémom stop-štart.
Ján Kabáň priblížil nový Superb viac k ostrejšiemu dizajnovému jazyku mladších modelov Rapid a Octavia. Preto dostal novú prednú masku s centrálnym zubom a minimalistickým logom, ostrejšie modelované bi-xenónové svetlá s dennými LED diódami a širšie hmlové svetlá. Prepracovaná je však prakticky celá predná časť vrátane blatníkov a kapoty, teda až po stĺpiky A. Zadné svetlá majú tiež úplne nový tvar a efektnú „céčkovú“ grafiku tvorenú až troma svetelnými pruhmi. Podľa vzoru mladších súrodencov sa na zadnom veku objavuje trojuholníkový motív. Kým pri verzii Combi je tvorený jednoduchým prelisom v plechu, sedan tu má umiestnenú časť svetiel, čím získal veľmi inovatívny vzhľad. Povinnú faceliftovú jazdu uzatvára Superb novými farbami – sivou Metal a bielou Moon, ale aj prepracovaným dizajnom 16– až 18-palcových diskov kolies.

Interiériér sa veľmi nezmenil. Hlavnou novinkou je 4-ramenný volant s reorganizovanými tlačidlami podľa vzoru Octavie či nové poťahové a dekoračné materiály. Pre vrcholovú výbavu Laurin & Klement bude k dispozícii dvojfarebné vyhotovenie interiéru a kožené čalúnenie. Na palube tiež pribudla možnosť elektrického ovládania predného sedadla z miesta zadného cestujúceho, teda prvok typický pre vozidlá najvyšších tried. V Superbe, ktorý ponúka na zadných sedadlách stále rekordný priestor na nohy (157 mm), to má ale logiku. Technologický náskok Octavie dobieha Superb príplatkovým systémom kontroly únavy vodiča, asistentom rozjazdu do kopca a novšou generáciou automatického parkovacieho asistentu, ktorý zvláda nielen pozdĺžne, ale aj priečne parkovanie. Radarovým tempomatom, ktorý sa už zakrátko začne dodávať pre novú Octaviu, či systémom núdzového brzdenia sa však Superb pochváliť nemôže. Vystačiť si tiež musí s pôvodnými audiosústavami, starším dotykovým rozhraním a čierno-bielym displejom prístrojového panela. Novinkou na zozname príplatkov je strešné okno s fotovoltickými článkami, poháňajúcimi ventiláciu stojaceho vozidla. V lete je tak možné znížiť teplotu prehriateho interiéru až o 25 stupňov.
Patentované zadné veko TwinDoor s dvojitou kinematikou doznalo malú, ale praktickú zmenu. Kým doteraz sa prepínal režim medzi otváraním veka a otváraním celých zadných dverí samostatným tlačidlom, pričom druhé slúžilo len na uvoľnenie poistky, teraz má každý z režimov vlastný spínač. Pri otváraní vám tak stačí použiť už len jeden z nich.
Motorizácia Superbu sa prakticky nezmenila. Je to škoda, pretože v Octavii už pracuje nová generácia agregátov konštrukčného radu EA211. V službe teda ostávajú stále staršie preplňované benzínové štvorvalce 1.4 TSI (92 kW), 1.8 TSI (118 kW) a 2.0 TSI (147 kW), ale aj atmosférický 6-valec 3.6 FSI, ktorý sa stáva v tejto triede už prakticky raritou. Platí to aj o naftových agregátoch 1.6 TDI (77 kW) a 2.0 TDI (103, 125 W). Napriek tomu Škoda tvrdí, že nový Superb je až o 19 % úspornejší. Postarali sa o to najmä zlepšená aerodynamika, pneumatiky so zníženým valivým odporom, rekuperácia brzdnej energie a najmä stop-štart systém, dodávaný odteraz pre všetky naftové verzie, a základný benzínový agregát 1.4 TSI. Najslabší diesel 1.6 TDI v Superbe GreenLine dostal 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Jeho spotreba je len 4,3 litra nafty. Ďalšie zmeny sa točia okolo nových kombinácií motorov a prevodoviek DSG s pohonom 4×4. Kým doteraz mal najsilnejší naftový Superb (125 kW) pohon 4×4 len s manuálom a slabší len s DSG, odteraz je to naopak. Teda presne tak ako v Passate.
Superb si svetovú premiéru odbil na autosalóne v Šanghaji. Práve Čína sa totiž v posledných rokoch podieľa na raste predaja vozidiel tejto značky. Len vlani tu Škoda predala 236 000 vozidiel a medzi nimi aj veľmi populárny Superb. To je viac ako štvrtina celkovej produkcie, ktorá sa minulý rok priblížila objemom 939 000 kusov k magickej miliónovej hranici. Vynovený Superb sa chystá na slovenský trh koncom júna. Vtedy sa dozvieme aj jeho ceny.
Technické údaje | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 3.6 FSI 4×4 |
Zdvihový objem (ccm) | 1390 | 1798 | 1984 3597 | |
Max. výkon (kW/ot.) | 92/5000 | 118/4500 | 147/5100 | 191/6000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/1500 | 250/1500 | 280/1700 | 350/2500 |
Max. rýchlosť (km/h) | 203 | 221 | 238 | 250 |
0 – 100 km/h (s) | 10,6 | 8,3 | 7,8 | 6,5 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,1 | 6,9 | 8,0 | 9,3 |
Technické údaje | |||
---|---|---|---|
Motor | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Zdvihový objem (ccm) | 1598 | 1968 | 1968 |
Max. výkon (kW/ot.) | 77/4400 | 103/4200 | 125/4200 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 250/1500 | 320/1750 | 350/1750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 192 | 211 | 226 |
0 – 100 km/h (s) | 12,1 | 10,1 | 8,7 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,6 | 4,6 | 4,7 |