Twingo prichádza najprv ako nebezpečná hračka

Renault pripravuje Európu na príchod nového Twinga. A nenecháva nič na náhodu. Jeho tvary predstavuje v podobe brutálneho hot-hatchu Twin’Run.

10.06.2013 08:00
Renault Twin Run Foto:
Nadupaný Renault Twin’Run s výkonom 320 koní, nie je ničím iným, ako predzvesťou príchodu nového Twinga.
debata

Ten je jasnou odvolávkou na legendy Renault R5 Turbo z roku 1980 a poriadne uletené Clio V6 mladšie o celých 21 rokov. Koncept Twin’Run sa ukázal minulý týždeň na Veľkej cene Monaka spolu so svojimi slávnymi predkami. Monako nebolo zvolené náhodne. Jediný mestský okruh kolotoča formuly 1 odkazuje, že Twingo bude vo svojej civilnej podobe opäť autom stvoreným pre mestské aglomerácie. Pre Twin’Run to však zatiaľ určite neplatí. Špeciál postavený v spolupráci so spoločnosťou Tork Engineering, ktorá sa špecializuje na vývoj a výrobu športových šasi, má s novým Twingom spoločné nanajvýš tak hrubé rysy karosérie. Tá je vyrobená výlučne z kompozitov uchytených na ľahkom trubkovom ráme. Veľké 18-palcové kolesá s centrálnou maticou sa opierajú o dvojité lichobežníkové ramená.

No najväčší šok odhaľuje pohľad do interiéru. Tam, kde zvyčajne nájdete zadné sedadlá a kufor, tróni pozdĺžne uložený vidlicový 6-valec 3.5 V6. Áno, presne ten, ktorý nájdete v Renaulte Latitude či vo veľkom Espace. Lenže tento je podľa vzoru limitovanej edície Mégane Trophy V6 vyladený oddelením Renault Sport až na 320 koní (235 kW). Svoju silu, vrátane 380 newtonmetrov krútiaceho momentu, posiela cez 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku Sadev a samosvorný diferenciál k zadným kolesám. Tie sú k asfaltu tlačené 57 percentami hmotnosti vozidla. Zvyšok pripadá na prednú nápravu. K ideálnemu rozloženiu prispelo nielen centrálne umiestnenie agregátu, ale aj premiestnenie nádrže, chladiča a hydraulického systému do prednej časti vozidla. Celá táto paráda váži len 950 kg, a tak niet divu, že Twin’Run zvládne šprint na stovku za 4,5 sekundy.

Ani kokpit nezaostáva v ničom za okruhovými špeciálmi či vozidlami určenými pre rely. Posádka sedí v stroho čalúnených monokokových sedadlách vybavených štvorbodovými pásmi. Chráni ju mohutný trubkový rám. Pilot drží v rukách semišový športový volant a prevodovku ovláda vysokou radiacou pákou. Hliníkové pedále sú uspôsobené pre rýchle dávkovanie medziplynov pätou. Zo sveta profesionálneho motoršportu pochádza aj páka ručnej brzdy umiestnená vo výške radiacej páky.

Ak si však odmyslíme všetky spojlery, rozšírené blatníky, nasávacie otvory a štvoricu LED svetiel evokujúcich svetelné rampy rely vozidiel zo sedemdesiatych rokov, vidíme pred sebou siluetu nového Twinga. Renault tvrdí, že ide o piatu etapu vývoja súčasného dizajnového jazyka, ktorej predchádzali štúdie DeZir, Captur, R-Space a Frendzy. Ktovie, možno si nakoniec nové Twingo požičia z Twin’Run-nu viac ako len dizajn a módne polepy. Pri Renaulte by nebola malosériovka takéhoto extrému určeného pre potreby homologizácie žiadnou novinkou. Veď z Renaultu R5 Turbo zišlo nakoniec z liniek celých 3576 a zo 6-valcového Clia V6 1630 kusov.

Renault Twin Run
Renault Twin Run
+5Renault Twin Run
debata chyba
Články podľa značiek