Nissan Micra absolvoval rýchly facelift

Nissan pravdepodobne pochopil, že zameniť úspešné imidžové mestské autíčko za globálny model, ktorý sa má páčiť na celom svete, nie vždy funguje. Aspoň nie v Európe.

19.06.2013 07:28
Nissan Micra Foto:
S novou prednou maskou pôsobí nová Micra oveľa dospelejšie. Pomôcť by jej to malo najmä v Európe.
debata

To je prípad jeho Micry, ktorá má podľa súčasných predajov slávne dni na starom kontinente už dávno za sebou. Iste nie náhodou pre ňu pripravil prekvapujúco rýchly a pomerne rozsiahly facelift. Veď na trhu je súčasná generácia Micry len čosi vyše dvoch rokov. Nissan sám priznáva, že počet zmien je väčší, než aký autá bežne podstupujú v polčase svojej kariéry a že sa sú inšpirované najmä požiadavkami európskeho trhu. Micra dostala prakticky úplne prepracovanú prednú časť vrátane blatníkov a kapoty. Nové sú svetlá, nárazník so zväčšeným sacím otvorom aj hmlové svetlá s trojuholníkovým dizajnom. Predná maska má podľa vzoru novších Nissanov logo zasadené do chrómového lichobežníka. Vzadu je Micra osviežená novým nárazníkom a zadnými svetlami s LED diódami. K pocitu väčšej solídnosti prispievajú aj nové 16-palcové dvojfarebné disky kolies. Doteraz boli k dispozícii maximálne pätnástky. Povinnú exteriérovú jazdu uzatvára ponukou nových farieb Pacific Blue a Platinum Sage.

O podobný efekt sa snaží Micra aj v interiéri. Hoci lacné plasty stále neutají, dostala aspoň novú stredovú konzolu, obklady z klavírnej černe, dekoračné lišty s povrchom imitujúcim hliník a semišové čalúnenie vo vyšších stupňoch vybavenia. Palubná doska môže byť vybavená novým dotykovým rozhraním NissanConnect s 5,8-palcovým displejom. Externé zariadenia sú pripojiteľné cez USB port. Navigácia bude vybavená novým Eco módom, ktorý hľadá trasu ideálnu pre najnižšiu spotrebu paliva.

Pod kapotou sa Micra spolieha na overenú techniku. Vystačiť si musí s benzínovým trojvalcom 1.2 (59 kW) a jeho kompresorovou modifikáciou s priamym vstrekovaním paliva DIG-S ( 72 kW). Vďaka stop-štart systému sú však obe motorizácie úspornejšie. Preplňovaný motor DIG-S sa vďaka prepracovaniu kompresora dostal s priemernou spotrebou 4,1 litra na úroveň atmosférickej verzie. Aj preto Nissan nepočíta s nasadením dieselovej alternatívy.

Nová Micra sa chystá na európsky trh začiatkom jesene. Jej výrobu zabezpečí závod v indickom Chennai.

Nissan Micra
Nissan Micra
+7Nissan Micra
debata chyba
Články podľa značiek