Na legendárnom okruhu Nürburgring, prezývanom aj „zelené peklo“, ukázala automobilka vzácny solitér – Aston Martin CC100, koncept, ktorý je podľa šéfa automobilky Ulricha Beza zhmotnením celej filozofie a emócií značky.
Miesto premiéry nebolo zvolené náhodne. S Nürburgringom, kde sa práve konali 24-hodinové vytrvalostné preteky, súvisia totiž veľké športové úspechy Astonu. Na tejto trati v roku 1959 dosiahol za volantom špeciálu DBR1 fenomenálny Stirling Moss vytúžený triumf. Okruhový špeciál DBR1 má však na konte aj ďalšie víťazstvá. V tom istom roku zabodovali na 24-hodinovke v Le Mans hneď dva vozy pilotované Carrollom Shelbym, Royom Salvadorom, Mauriceom Trintignantom a Paolom Frerom. Podoba CC100 s legendárnym DBR1 je teda zámerná.
V porovnaní s historickou predlohou je CC100 dokonca ešte o čosi puristickejšie. Šéf dizajnu Marek Reichman sa totiž rozhodol vytvoriť unikátny speedster bez čelného skla. Dvojčlennú posádku tak chránia len prilby a bezpečnostné pásy. Má 4,5 metra a takmer dva metre široká karoséria je vyrobená výlučne z kompozitných materiálov a zbavená čohokoľvek prebytočného. Aj preto váži CC100, lakované v typickej britskej zelenej farbe, len necelých 1200 kg, čo je približne o 500 menej v porovnaní s luxusným DBS. Pritom CC100 poháňa mohutný, vpredu uložený šesťlitrový 12-valec spojený s hydraulicky ovládanou 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou. Jeho výkon ostáva síce tajomstvom, ale pravdepodobne ide o agregát prevzatý z modelu DBS. S takouto výbavou akceleruje CC100 na stovku za štyri sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 290 km/h. Nie je to však úplné maximum. Dodávku paliva zastaví totiž pri tejto rýchlosti obmedzovač.
Koncept CC100 postavili priamo vo vývojovom stredisku Astonu Martin v Gaydone. Práce trvali pod vedením šéfa športového oddelenia Davida Kinga rovných šesť mesiacov. Automobilka tvrdí, že existuje len jeden jediný kus. Špekuluje sa však ešte o jednom exemplári, ktorý by mal putovať do aukcie. Predpokladá sa, že budúci majiteľ zaň zaplatí niečo medzi 600 000 až 1 130 000 eurami.