Po Furii prichádza Corolla

Po detroitskej štúdii Furia, ktorá bola jasným avízom príchodu nového sedanu Corolla, uvoľnila japonská automobilka fotografie a stručné informácie o jej jedenástej generácii.

09.07.2013 08:00
Toyota Corolla Foto:
Nová Corolla bude nielen väčšia, ale prinesie podľa vzoru štúdie Furia ostrejší a dynamickejší dizajn.
debata (10)

Podobne ako pri Aurise sa dizajnéri rozhodli zbaviť Corollu prílišnej konzervatívnosti. Podľa vzoru Furie jej naordinovali prekvapujúco ostré línie, najmä zvláštny spodný profil okien a zadnej kapoty či výrazne profilované blatníky. Rovnako svetlá sa predstavujú na pomery Toyoty v odvážnom formáte. Podstatné však je, že Corolla je oproti svojej predchodkyni výrazne väčšia. Na dĺžku má 4639 mm, čo je o takmer desať centimetrov viac. Desať „čísiel“ pribudlo aj na veľkorysom rázvore s hodnotou 2700 mm. To Corollu jasne odlíši od menšieho Aurisu. Boj s odporom vzduchu jej priniesol nižší profil strechy. Tá je znížená o jeden centimeter (1455 mm). Spolu so zakrytým podvozkom sa môže pochváliť veľmi slušným koeficientom odporu vzduchu Cx 0,28. Toyota tiež sľubuje nižšiu hmotnosť, hoci presné čísla neuviedla.

Dizajn interiéru, najmä palubnej dosky s 5-palcovým dotykovým rozhraním Toyota Touch, prezrádza príbuznosť s Aurisom, Corolla však bude priestrannejšia. Zadní cestujúci sedia o 75 mm viac vzadu a priestoru na kolená pomáhajú užšie operadlá predných sedadiel. Chodidlá zas ťažia z plochejšieho podlahového tunelu. Vpredu ponúka Corolla dlhšie a širšie sedáky (+ 15 mm) ako v minulosti.

Toyota Corolla (európska verzia) Foto: Toyota
Toyota Corolla Toyota Corolla (európska verzia)
Toyota Corolla (americká verzia) Foto: Toyota
Toyota Corolla Toyota Corolla (americká verzia)

V USA bude k dispozícii výlučne s atmosférickým benzínovým 4-valcom 1.8 VVT-i s dvoma výkonovými verziami 99 a 104 kW. Silnejšia z nich profituje zo systému Valvematic s plynulo variabilným časovaním a reguláciou zdvihu ventilov, ktorý už poznáme z Auris 1.6 Valvematic. To znamená nielen o 5 % vyšší výkon, ale aj o 5 % nižšiu spotrebu. Okrem 6-stupňového manuálu ponúkne Toyota vynovenú kontinuálnu prevodovku CVTi-S so 7 prednastavi­teľnými prevodovými pomermi a možnosťou radenia krídelkami na volante. V tomto režime má dokonca napodobňovať správanie klasických automatov s hydrodynamickým meničom. Toyota tiež sľubuje vyššiu spoľahlivosť, keďže sa jej podarilo znížiť o 25 % krútiaci moment pohonu hydraulického čerpadla prevodovky. Novinkou je možnosť voliť jazdné režimy Eco a Sport.

Toyota Corolla (európska verzia) Foto: Toyota
Toyota Corolla Toyota Corolla (európska verzia)
Toyota Corolla (americká verzia) Foto: Toyota
Toyota Corolla Toyota Corolla (americká verzia)

V Európe si Corolla požičia s najväčšou pravdepodobnosťou motorovú paletu Aurisu. To znamená benzínové 4-valce 1.33 VVT-i (73 kW) a 1.6 VVT-i Valvematic (97 kW). Naftu zastúpia známe agregáty 1.4 D-4D (66 kW) a 2.0 D-4D (91 kW). O hybridnom pohone sa Toyota nezmieňuje, ostane tak výsadou Aurisu.

Americká Corolla bude používať prednú nápravu s tlmičovými vzperami McPherson a zadnú s torznou priečkou. Nie je však vylúčené, že európska verzia sa v silnejších motorizáciách predstaví s viacprvkovým zavesením, podobne ako Auris. Na podrobnejšie informácie si však budeme musieť počkať do premiéry na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Toyota má s Corollou veľké plány, hoci na starom kontinente bude hrať v nižšej strednej triede prvé husle Auris. Tento globálny model, ktorého história siaha do roku 1964, vznikol už vo viac ako 40 miliónoch exemplárov.

Toyota Corolla
Toyota Corolla
+11Toyota Corolla
10 debata chyba
Články podľa značiek