Auris Touring Sports je prvým hybridným kombi

Po tom, čo Toyota v roku 2009 zastavila výrobu Corolly Wagon, vypadla na niekoľko rokov zo segmentu kombíkov nižšej strednej triedy. To sa teraz konečne mení.

22.07.2013 08:30
Toyota Auris Touring Sports Foto:
Touring Sports je v porovnaní s hatchbackom dlhší o 285 mm. Do jeho kufra sa zmestí v základe 530 litrov batožín.
debata (1)

Auris, ktorý nahradil hatchback Corolla, sa v takejto podobe už neobjavil a Corolla ostala výlučne sedanom. Ústup z pozícií bol vysvetliteľný o to ťažšie, že kombi bolo s históriou Corolly vyrábanej od roku 1966 zviazané prakticky od začiatku. Stalo sa súčasťou už jej prvej generácie. Neskôr sa dokonca objavili verzie s pohonom 4×4. Dnes však tvorí táto časť trhu kompaktov v Európe až 25 % podiel predaja a tak nie je vôbec prekvapením, že Toyota sa opäť uchádza o svoje miesto. Naznačila to na vlaňajšom autosalóne v Paríži konceptom Auris Touring Sports. A dnes tu máme jeho sériovú podobu. Postaví tak do boja nového súpera kombi verziám Golfu, Octavie, Focusu, Astre či pripravovanej Honde Civic Tourer.

Spolu so zmenou názvu prichádza aj zmena imidžu. Corolla Combi sa pretransformovala na dynamicky ladený kombík odvodený z druhej generácie európskeho Aurisu. A navyše ako prvé kombi na svete prichádza s hybridným pohonom.

Auris Touring Sports si požičal všetky štylistické prvky nového Aurisu. Až po stredné stĺpiky je všetko pri starom, zhodný je aj rázvor 2600 mm. Do dĺžky však pribudlo slušných 285 mm. Touring Sports má tak celkových 4¤560 mm. Dojem športového kombi umocňuje homogénna plocha bočných okien so zatmavenými stĺpikmi a spodnou chrómovou lištou.

Najväčšie zmeny však nájdete v zadných partiách. Veko kufra siaha o 100 mm nižšie než pri sedane, čím sa znížila nakladacia hrana na 624 mm. Toyote sa napriek tomu podarilo vystužením zadnej časti udržať pôvodnú pevnosť karosérie. Koeficient odporu vzduchu stúpol len mierne z Cx 0,27 na 0,28.

Rozmery
Dĺžka (mm) 4560
Šírka (mm) 1760
Výška (mm) 1475
Rázvor (mm) 2600
Objem kufra (l) 530/1658
Objem nádrže (l) 50

Pod zadným vekom sľubuje Toyota najväčší batožinový priestor v triede. To však nie je pravda. V základe má 530 litrov a po sklopení zadných sedadiel 1¤658. Je to slušný výsledok, no na Octaviu Combi, Golf Variant či Civic Tourer mať rozhodne nebude. Toyota si však dala záležať na variabilite. Zadné sedadlá sa sklápajú systémom Toyota Easy Flat priamo z batožinového priestoru a vďaka dvojitej podlahe dokáže vytvoriť rovnú ložnú plochu s dĺžkou až 2¤047 mm. Okrem dvoch hlavných podlahových schránok pridáva ďalšie dve po bokoch kufra. Vychytávkou je kazeta so sieťkou oddeľujúcou kufor od interiéru. Tú možno uchytiť na zadnú časť sklopených operadiel, čím vytvorí účinnú ochranu už za sedadlami vodiča a spolujazdca.

V ponuke sú dva benzínové a dva dieselové motory. Základ tvorí 4-valec 1.3 Dual-VVTi (73 kW) a malý diesel 1.4 D-4D (66 kW). Nad nimi stojí atmosférický 4-valec 1.6 Valvematic (97 kW) s kontinuálnym časovaním a zdvihom ventilov a nedávno inovovaný diesel 2.0 D-4D (91 kW). Všetky motory sú štandardne kombinované so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre motor 1.6 Valvematic je pripravená kontinuálna automatická prevodovka Multidrive S.

Najsilnejšou zbraňou Aurisu Touring Sports bude úsporná verzia 1,8 VVT-i Hybrid (100 kW). Stane sa tak prvým kombi s hybridným pohonom. Pre užívateľov to však neznamená žiadne kompromisy. Vďaka umiestneniu batérií pod zadné sedadlá má aj hybridný Touring Sports rovnaký objem kufra od 530 do 1658 litrov. Priemerne však spotrebuje len 3,7 litra benzínu, čo je ešte o pol litra menej než diesel 1.4 D-4D. Podvozok kombi je v porovnaní s hatchbackom naladený pre potreby väčšieho zaťaženia. Konštrukcia je však identická, čo znamená, že najslabšie verzie majú vzadu jednoduchú nápravu s torznou priečkou a motorizácie 1.6 Valvematic, 2.0 D-4D a Hybrid, viacprvkové nezávislé zavesenie zadných kolies.

Toyota Auris Touring Sports je už v ponuke aj u slovenských dílerov. Za základnú benzínovú verziu 1,33 Dual-VVTi Power zaplatíte 14 490 a za slabší diesel 1.4 D-4D Power 16 790 eur. Najväčšou bombou je však cena hybridu, ktorá začína na 20 590 eurách. V drahšej verzii Style za 22 590 eur, ktorá už obsahuje napríklad bi-xenónové svetlá, dvojzónovú klimatizáciu a prirodzene aj kontinuálnu prevodovku, je stále lacnejší než Octavia Combi 2.0 TDI Ambition DSG (24 830 eur). Toyote sa tak podarilo znížiť ceny hybridnej technológie na úroveň naftových verzií s automatickými prevodovkami. Aj preto očakáva, že hybridný Touring Sports bude tvoriť na predaji Aurisu kombi až 45-percentný podiel.

Technické údaje – benzínové verzie
Motor 1.33 Dual VVT-i 1.6 Valvematic
Zdvihový objem (cm3) 1329 1598
Max. výkon (kW/min-1) 73/6000 97/6400
Krút. moment (Nm/min-1) 128/3800 160/4400
Prevodovka 6M 6M (Multidrive)
Max. rýchlosť (km/h) 175 195 (190)
0–100 km/h (s) 13,2 10,5 (11,2)
Komb. spotreba (l/100 km) 5,6 6,1 (6,0)
Prev. hmotnosť (kg) 1275 1305 (1335)
Technické údaje – naftové verzie
Motor 1.4 D-4D 2.0 D-4D
Zdvihový objem (cm3) 1364 1998
Max. výkon (kW/min-1) 66/3800 91/3600
Krút. moment (Nm/min-1) 205/1800 310/1600
Prevodovka 6M 6M
Max. rýchlosť (km/h) 175 195
0–100 km/h (s) 13,0 10,5
Komb. spotreba (l/100 km) 4,2 4,4
Prev. hmotnosť (kg) 1320 1450
Technické údaje – hybridná verzia
Motor 1.8 VVT-i + elektromotor
Zdvihový objem (cm3) 1798
Max. výkon (kW/min-1) 73/5200 + 60 (elektromotor)
Krút. moment (Nm/min-1) 142/4000 + 207 (elektromotor)
Prevodovka e-CVT
Max. rýchlosť (km/h) 175
0–100 km/h (s) 11,2
Komb. spotreba (l/100 km) 3,8
Prev. hmotnosť (kg) 1410
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Auris Touring Sports
+5Toyota Auris Touring Sports
1 debata chyba
Články podľa značiek