C4 Picasso dostalo väčšieho súrodenca

Tesne po predstavení nového Citroënu C4 Picasso zverejnila francúzska automobilka snímky a informácie o jeho predĺženej verzii Grand C4 Picasso.

24.07.2013 07:17
Citroën Grand C4 Picasso Foto:
Citroën Grand C4 Picasso je nielen dlhší, ale má aj odlišný bočný profil a zadné svetlá.
debata (3)

Základ je, samozrejme, rovnaký. Tvorí ho modulárna platforma EMP2, tentoraz však s rázvorom predĺženým o 55 mm na konečných 2840 mm, čo je viac, než má väčší Citroën C8. Medzigeneračne je to však nárast až o celých 110 mm.

Zaujímavé je, že kým nové C4 Picasso je v porovnaní so svojím predchodcom kratšie, Grand C4 Picasso si zachovalo pôvodnú dĺžku 4590 mm. I tak je však ľahšie. Na samotnej platforme ušetrili konštruktéri 40 a na karosérii s hliníkovou kapotou a kompozitným zadným vekom ďalších 60 kg.

Rozdielny je aj dizajn. Grand C4 Picasso sa totiž na rozdiel od svojho kratšieho súrodenca tvári ako skutočný van. Plocha bočných okien už nie je rozdelená chrómovým prvkami a líniu strechy zvýrazňujú originálne strešné lišty integrované s predným a zadným stĺpikom. Odlišné sú aj zadné LED svetlá v tvare písmena C. Celková presklená plocha vzrástla na neskutočných 5,7 štvorcové­ho metra.

V interiéri sľubuje Citroën rekordné priestorové pomery. Pomohlo k tomu najmä skrátenie predného previsu o viac ako 11 cm, čím sa uvoľnilo miesto pre posádku, ale tiež zníženie podlahy a pozície motora. V kabíne pribudol tretí rad dvoch samostatných sedadiel. Sedadlá stredného radu možno posúvať v rozmedzí 150 mm, čím sa spolu s prepracovaným systémom otvárania dverí uľahčuje prístup do zadnej časti interiéru. Miesto na kolená v druhom rade možno variovať v rozmedzí 217 a treťom v rozsahu 108 mm.

V kufri pribudlo 69 litrov pre batožiny. V 5-miestnom usporiadaní je to 645 litrov a pri posunutí druhého radu vpred viac ako 700. Vďaka sklápaniu operadla spolujazdca si Grand C4 Picasso poradí s predmetmi dlhými 2,75 mm.

Grand C4 Picasso preberá z kratšej verzie všetky technologické vychytávky vrátane obrovského 12-palcového displeja, radarového tempomatu či výstrahy pred opustením jazdného pruhu.

Aj motorová paleta bude zhodná s C4 Picasso. Okrem jednej výnimky. Grand C4 Picasso bude prvým Citroënom s motorom 2.0 BlueHDi (110 kW), splňujúcim vďaka úprave výfukových plynov prísadou AdBlue emisnú normu Euro¤6. Kombinovaný bude paradoxne len s 5-stupňovým manuálom. Neskôr prípadne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso
+12Citroën Grand C4 Picasso
3 debata chyba
Články podľa značiek