Mníchovská štvorka štartuje

BMW ukázalo sériovú podobu nového kupé radu 4. Predstaví sa vo Frankfurte nad Mohanom.

25.07.2013 08:00
BMW-4-Series Coupe 2014 1600x1200 wallpaper 0d
BMW radu 4 nahradí v portfóliu značky dosluhujúce BMW 3 Coupé. To mu prepožičia viac individuality.
debata (3)

Po detroitskej premiére štúdie BMW Concept 4 Series Coupé bolo jasné, že v Mníchove už čoskoro rozšíria portfólio športových modelov o nového člena rodiny. Hoci ponesie nezvyčajné číslo 4, jeho úloha je prozaická – nahradiť dosluhujúce BMW 3 Coupé. Štvorka sa tak stáva samostatným radom, čo jej umožnilo získať viac individuality, aj keď s platformou a technikou aktuálneho BMW 3. V porovnaní s ním má štvorka úplne prepracovanú prednú masku a nízku, pretiahnutú siluetu kabíny s bezrámovými oknami dverí.

Ak BMW 4 porovnáme s odchádzajúcim BMW 3 Coupé, je novinka o 26 mm dlhšia, o 43 širšia a o 16 nižšia. Na rázvore pribudlo celých 50 mm a rovnako významné sú prírastky rozchodu kolies. Predná náprava je širšia o 45 a zadná až o 80 mm. Napriek nárastu rozmerov je však nová štvorka priemerne o 30 kg ľahšia. Koeficientom odporu vzduchu Cd 0,28 síce neexceluje, ale treba vziať do úvahy, že jej aerodynamický prítlak vo vyšších rýchlostiach dosahuje úroveň, ktorá bola doteraz bežná len pri BMW M3. Jazdným vlastnostiam hrá do kariet aj perfektné rozloženie hmotnosti medzi nápravami (50 : 50), znížená svetlosť podvozku o 10 mm a celkovo najnižšie situované ťažisko (500 mm) spomedzi všetkých BMW. Aspoň to tvrdí sama automobilka.

BMW 4 Foto: BMW
BMW-4-Series Coupe 2014 1600x1200 wallpaper 38 BMW 4

Interiér vychádza z trojky, čo je jasné z pohľadu na palubnú dosku, no štvorka pridáva športový volant, športové sedadlá, nové výplne dverí a stredový tunel prepojený na pravej strane s palubnou doskou, čo jasne oddeľuje pozíciu vodiča a spolujazdca. Zapínanie bezpečnostných pásov uľahčujú elektrické podávače. V kufri pritom ponúka BMW 4 slušných 445 litrov pre batožiny a variabilné zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40.

Štvorka sa bude dodávať v troch základných líniách Sport, Modern a Luxury. Chýbať však nebude ani športový balík M Sport. Z technologických noviniek sa na palube objavuje rozhranie iDrive s dotykovým ovládačom.

Pod kapotou sa štvorka spolieha na techniku novej trojky. To znamená výlučné využitie pozdĺžne uložených preplňovaných priamovstrekových motorov BMW TwinPower Turbo. Kariéru odštartuje s benzínovým 6-valcom 435i (225 kW) a 4-valcom 428i (180 kW). Naftu zastúpi 4-valec 420d (135 kW). Krátko nato doplnia motorizáciu tri ďalšie agregáty 420i (135 kW), 430d (190 kW) a 435d (230 kW). Kombinované môžu byť so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami alebo 8-stupňovým automatom. Ten bude pre 6-valcové dieselové motory dokonca štandardom. BMW 435d dostane v sérii aj pohon oboch náprav xDrive. Pre 435i a 428i bude za príplatok. Neskôr sa „štvorkolka“ rozšíri aj na slabšie motorizácie 420d a 420i.

BMW 4 Foto: BMW
BMW 4 BMW 4

Systém nastavenia vozidla Driving Experience Control umožňuje okrem bežných módov Comfort, Sport a Sport + voliť aj úsporný režim Eco Pro. K tomu pridávajú automatické prevodovky funkciu voľnobežky pre maximálne využitie zotrvačnosti vozidla a funkciu Proactive Driving Assistant, ktorá na základe údajov navigácie radí vodičovi, kedy má zložiť nohu z plynu, napríklad ak sa blíži k zákrute alebo zóne s obmedzenou rýchlosťou. Súčasťou balíka M Sport sú adaptívne tlmiče meniace charakteristiku pruženia.

Nové BMW radu 4 sa verejnosti predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

BMW 4
BMW 4
+12BMW 4
3 debata chyba
Články podľa značiek