Note chce byť viac hatchbackom

Druhá generácia Nissanu Note je opäť jasným minivanom, no Nissan hovorí o hatchbacku.

05.08.2013 06:00
Nissan-Note 2014  13 Foto:
Nový Note sa rozmermi príliš nelíši od prvej generácie, má však výrazne dynamickejší dizajn.
debata (2)

Keď v roku 2005 nahradil Nissan v Európe klasický hatchback Almera minivanom Note, bol to odvážny krok. Malému praktickému modelu postavenému na platforme Renaultu Modus a situovanému o stupienok nižšie než Almera, sa však vcelku darilo. Na trhu sa udržal s jedinou výraznejšou inováciou takmer osem rokov. Aspoň v Európe. Dnes prichádza jeho druhá generácia.

Nissan Note postavili na aliančnej platforme... Foto: Nissan
Nissan-Note 2014 Nissan Note postavili na aliančnej platforme „V“, ktorú už používa napríklad nová Micra.

Ako sa podľa tlačovej správy automobilky zdá, Nissanu je za klasickým hatchbackom ľúto. Trápna juhoamerická Tiida, ktorou sa Nissan snažil zaplátať medzeru medzi kompaktmi, sa tejto úlohy zhostila len s odretými ušami. Preto Nissan klasifikuje druhú generáciu Note ako hatchback triedy B. Jeho silueta tomu však príliš nenasvedčuje. Nissan síce zväčšil uhol medzi prednou kapotou a čelným sklom, no proporcie sú stále bližšie k minivanom.

Marketingové triky nie sú podstatné, dôležité je, že Nissanu sa podarilo dať Note modernejší vzhľad. Už to nie je tá praktická „krabica“, hoci rozmery ani proporcie sa príliš nezmenili. Rázvor náprav 2 600 mm ostal zachovaný, podobe ako šírka 1 695 mm. Na dĺžke však pribudlo užitočných sedem centimetrov. Naopak, strecha je nižšie o 25 mm.

Interiér preberá niektoré prvky z Micry a Juke.... Foto: Nissan
Nissan-Note 2014 Interiér preberá niektoré prvky z Micry a Juke. Napríklad kruhový panel klimatizácie a rozhranie NissanConnect s dotykovou obrazovkou.

Dizajn oživujú zaujímavo tvarované reflektory, dynamický profil okien aj výrazný bočný prelis. K dispozícii bude dokonca špeciálna súprava Dynamic Styling so zväčšeným sacím otvorom v nárazníku, čiernymi doplnkami a dvojfarebným dizajnom diskov kolies.

Príbuznosť rozmerov a rázvoru evokuje síce pocit, že ide len o rozsiahlejšiu modernizáciu, v skutočnosti je však Note od základu novým autom. Stojí totiž na aliančnej platforme „V“, ktorú používa už napríklad nová Micra.

Rozmery
Dĺžka (mm) 4 160
Šírka (mm) 1 695
Výška (mm) 1 525
Rázvor náprav (mm) 2 600
Objem kufra/nádrže (l) 325/40

Variabilita a priestrannosť interiéru hovoria opäť viac v prospech MPV než hatchbacku. Note ponúka zadným cestujúcim na kolená až 693 mm, čím prekonáva aj niektoré modely segmentu C. Kufor má v základe objem 295 litrov, no k nim musíme pripočítať ďalších 30 pod dvojitou podlahou.

A keďže zadné sedadlá sú s balíkom výbavy Family posuvné v rozsahu 160 mm, možno zväčšiť batožinový priestor až na 411 litrov. Jej súčasťou je aj prestaviteľná doska Karakuri, rozdeľujúca kufor podľa potrieb. Prístup k nemu zabezpečuje veko, ktoré možno vyklápať takmer v uhle 90 stupňov.

Interiér s posuvnými zadnými sedadlami si opäť... Foto: Nissan
Nissan-Note 2014 Interiér s posuvnými zadnými sedadlami si opäť zakladá na priestore a variabilite.

Aj interiér bol kompletne prepracovaný. Hoci v ňom opäť nájdeme tvrdé plasty, materiálovo si predsa len polepšil. Používa napríklad dekorácie z klavírneho laku. Z modelov Juke a Micra si Note požičal kruhový ovládač klimatizácie aj rozhranie NissanConnect s 5,8-palcovou dotykovou obrazovkou. Nový je aj prístrojový panel vyvíjaný prevažne v Európe.

Najväčšou technologickou novinkou je panoramatický kamerový systém AVM, zobrazujúci okolie vozidla, ktorý sa v tejto triede objavuje vôbec po prvýkrát. Tieto kamery využíva zároveň pre funkcie bezpečnostného systém Safety Shield, ktorý obsahuje kontrolu slepého uhla zrkadiel, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a monitorovanie automobilov a ľudí za vozidlom počas cúvania. Malou, ale praktickou vychytávkou je samočistiaca cúvacia kamera.

Sytsém AVM zobrazuje pomocou kamier celé okolie... Foto: Nissan
Nissan-Note 2014 Sytsém AVM zobrazuje pomocou kamier celé okolie vozidla.

Pod kapotou je na výber z troch motorov. Benzínové 3-valce pochádzajú z dielne Nissanu. Základom je motor 1,2 (58 kW). Nad ním stojí jeho kompresorom preplňovaná verzia DIG-S (72 kW) s priamym vstrekovaním paliva a Millerovým cyklom. Osvedčený diesel 1,5¤dCi (66 kW) prevzal Note z Renaultu. Pre výkonnejší benzínový agregát je k dispozícii kontinuálna prevodovka CVT. Ostatné motory používajú 5-stupňový manuál.

Spotrebu paliva krotí nielen štandardne dodávaný stop-štart systém, ale aj dva Eco ukazovatele na prístrojovom paneli, nabádajúce vodiča na ekonomickú jazdu. Prvý z nich vyhodnocuje ekonomiku jazdy a druhý upozorňuje na úroveň zošliapnutia akceleračného pedálu.

Eco ukazovatele  nabádajú vodiča k ekonomickému... Foto: Nissan
Nissan-Note 2014 Eco ukazovatele nabádajú vodiča k ekonomickému správaniu za volantom.

Na nový Note si však budeme musieť ešte chvíľu počkať. Kým v Japonsku a v USA je už v ponuke, k európskym dílerom dorazí v októbri. V Nemecku začína cena na 13 990 eurách. Vyrábať sa bude v britskom Sunderlande.

Technické údaje
Motor 1,2i 1,2 DIG-S 1,5 dCi
Zdvihový objem (ccm) 1 198 1 198 1 461
Max. výkon (kW/ot.) 58/6 000 72/5 600 66/4 000
Max. krút. moment (Nm/ot.) 106/4 400 142/4 400 200/1 750
Max. rýchlosť (km/h) 168 181 179
0 – 100 km/h (s) 13,7 11,7 11,9
Spotreba na 100 km (l) 4,7 4,3 3,6
Nissan Note

Nissan Note príde na jeseň.

Fotogaléria
Nissan-Note 2014
Nissan-Note 2014
+8Nissan-Note 2014
2 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Note #hatchback #trojvalec
Články podľa značiek