Mala to byť veľká premiéra. Jaguar chcel opäť vstúpiť do vôd hyperšportov – tam kde sa mu to už raz podarilo s fenomenálnym modelom XJ220 v roku 1992. Všetko nasvedčovalo tomu, že prototyp šelmy Jaguar C-X75 so štvoricou elektromotorov a dvojicou plynových turbín, predstavený pred tromi rokmi v Paríži, to bude mať namierené rovno do výroby. A že podkúri novému McLarenu P1, Ferrari LaFerrari aj Porsche 918. Hovorilo sa o sérii 250 kusov. Nakoniec je však všetko inak.
Vývoj síce pokračoval, no musel sa vzdať príliš revolučnej turbínovej technológie. Z elektromobilu s predĺženým dojazdom sa tak medzičasom stal hybrid kombinujúci dva elektromotory a neskutočný 4-valec dopovaný kompresorom aj turbodúchadlom. Ide o agregát vyvinutý Williamsom pre formulu jeden.
Čísla by tomu nasvedčovali. Veď z objemu 1,6 litra dáva nepredstaviteľných 375 kW. K tomu musíme, ale ešte prirátať dvakrát 145 kW z každého elektromotora a sme pri konečnom výkone 633 kW, teda 861 koní. Pritom je C-X75 o neuveriteľných 400 kg ľahšie ako Porsche 918. Na stovku akceleruje pod tri sekundy, rýchlosť 160 km/h atakuje pod šesť a dosiahne maximálnu rýchlosť 354 km/h.
Jediným šťastím pre Ferarri, Porsche a McLaren je tak nečakávané rozhodnutie celý projekt hyperšportu z Coventry zastaviť. Vraj pre krízu. Škoda, veď auto je prakticky hotové a automobilka má „na sklade“ päť prototypov. Tie vraj plánuje odpredať.
O cene môžeme len špekulovať, no vzhľadom na exkluzívnosť pôjde iste o astronomické sumy prevyšujúce „sériovú“ konkurenciu z Modeny či Zuffenhausenu. Aspoň v tomto smere tak bude C-X75 kráľom.