O spolupráci spoločností Daimler AG a Aston Martin Lagonda Ltd. sa hovorilo už niekoľko rokov. Pôvodne sa šírili informácie, že Mercedes-Benz plánuje ponúknuť britskej automobilke technickú platformu pre budúce SUV obnovenej značky Lagonda za účasť Astonu na vývoji druhej generácie Maybachu. Tieto projekty boli nakoniec zastavené.
Novodobá spolupráca sa obmedzí na dodávku motorov divízie AMG a elektroniky Mercedesu, ktoré sa objavia pod kapotami nových športových kupé Aston Martin. Nemecký koncern sa zároveň stane päťpercentným akcionárom britskej spoločnosti. Podrobnosti spolupráce budú spresnené koncom tohto roka.
Nie je to však po prvý raz, čo Aston Martin použije vo svojej storočnej histórii cudziu techniku. Po vojne montoval do svojich áut radové 6-valce Lagonda a po vstupe do koncernu Ford upravené radové 6-valce a vidlicové 12-valce Jaguaru. Tie používa prakticky dodnes.
Najvýkonnejšia verzia pre exkluzívny Aston Martin One-77 dáva v súčasnosti z objemu 7,3 litra výkon 560 kW. Po rozchode s Fordom však musel Aston Martin hľadať riešenie, ako nahradiť jeho starnúce agregáty. Voľba padla na Mercedes-Benz a jeho športovú divíziu AMG. Pre Aston Martin to bude znamenať nielen vysokú prestíž, ale najmä zníženie nákladov, keďže vývoj vlastného motora by bol neúmerne drahý.