Najúspornejší model značky je odvodený zo sériového kompaktu Audi A3 1,6 TDI s výkonom 77 kW. Motor v Audi A3 ultra má však paradoxne výkon zvýšený až na 81 kW. K dosiahnutiu extrémne nízkej spotreby mu pomáha celý rad úprav.
V prvom rade je to dlhší stály prevod, pneumatiky s nízkym valivým odporom a lepšia aerodynamika. O tú sa postaralo zníženie svetlej výšky o 15 mm a použitie prahov S line. Samozrejmosťou je stop-štart systém a rekuperácia brzdnej energie.
Svoje zohráva aj nižšia hmotnosť. Konštruktérom sa podarilo ušetriť v porovnaní so sériovým vyhotovením 25 kg. Napríklad vďaka použitiu hliníkovej kapoty a blatníkov, rekonštrukcii výfukového potrubia či ľahším sedadlám. Pohotovostná hmotnosť tak klesla na 1 205 kg.

Výsledkom je priemerná spotreba 3,2 litra nafty na 100 km, čo je o šesť decilitrov menej. V praxi to znamená, že na jednu 50-litrovú nádrž dokáže Audi A3 ultra prejsť bez zastávky na čerpacej stanici neuveriteľných 1 500 km.
Napriek zameraniu na ekonomiku prevádzky nebude však rozhodne brzdou v premávke. Na stovku zrýchli za 10,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. V ponuke bude troj- aj 5-dverový hatchback. Posádka sa nemusí báť ani ochudobnenia výbavy. V sérii bude automatická klimatizácia, audiosústava aj elektrické ovládanie okien.
Novinka z Ingolstadtu je prvým modelom, pri ktorom Audi použije prívlastok „ultra“. S tým sme sa síce už stretli v podobe prototypu okruhového špeciálu R18 ultra a aj pri extrémne odľahčenom Audi TT ultra, predstavenom na tuningovom zraze GTI Meeting Wörthersee, ale odteraz bude označovať úsporné verzie sériových Audi. Do predaja sa Audi A3 ultra chystá už v septembri.
Po Audi A3 ultra tak môžeme očakávať rozšírenie ponuky ekomodelov odvodených aj z ďalších modelových radov.