Už na jar v Ženeve predstavil Land Rover niekoľko Defendrov, ktoré zamenili spaľovací motor za elektromotor a nádrže za batérie. Kto vie kam týmto počinom britská automobilka smeruje, ale je možné, že časy elektrických off-roadov nie sú až tak ďaleko ako si dnes myslíme.
Elektrické skúšobné Defendery poháňa elektromotor s pomerne skromným výkonom 70 kW. Mnohé však doháňa krútiacim momentom 330 Nm, ktorý je k dispozícii prakticky od nulových otáčok. Maximálna rýchlosť je potom až 112 km/h.
Sila motora smeruje k pohonu 4×4 aj s modifikovaným systémom Terrain Response. Takže ani táto eko-verzia neprišla o povestné schopnosti Defenderu v teréne. Li-ion batérie s kapacitou 27 kWh a hmotnosťou 410 kg, stačia na prejdenie vzdialenosti približne 80 km. V zálohe je však aj rezervný akumulátor schopný predĺžiť dojazd o ďalších 20 km.
Dobíjanie batérií trvá pri použití rýchlonabíjačky s výkonom 7 kW približne štyri hodiny. Zaujímavé je, že hmotnosť elektrifikovaného vozidla, odvodeného zo sériového Defenderu 110 Pick-up Diesel, je približne len o 100 kg vyššia. Postaral sa o to najmä systém chladenia batérií a elektromotora pomocou vzduchu a nie kvapaliny.
Prototypy nestoja niekde v garáži vývojového oddelenia. Pre prvý z nich už automobilka našla testovací program. Dennodenne jazdí v areáli výskumného a turistického komplexu Eden blízko mesta St. Austell vo Veľkej Británii, kde sa pod špeciálnymi priehľadnými kopulami ukrýva izolovaná fauna a flóra. Elektrický Defender tu ťahá bez akýchkoľvek škodlivých emisií vláčiky s turistami. A ďalšie exempláre ho budú nasledovať.
So sériovou výrobou Land Rover nepočíta. Testy majú zatiaľ len overiť potenciál elektromotorov v terénnych vozidlách.