Nová Corolla chce priniesť viac emócií

Toyota chrlí novinky ako na bežiacom páse. Po Aurise a Verse je na rade jedenásta generácia Corolly.

19.08.2013 12:00
Toyota-Corolla EU-Version 2014 Foto:
Nová Corolla sa snaží zbaviť konzervatívneho imidžu. Inšpirovaná je štúdiou Furia.
debata (7)

Novú Corollu avizovala Toyota najprv v Detroite vo forme konceptu Furia a v júni už boli k dispozícii prvé informácie o americkej verzii. V súčasnosti prichádza na trh jej európsky derivát, a to bez toho, aby si Toyota robila ťažkú hlavu s debutom na niektorom zo svetových autosalónov.

Nová Corolla, odvodená čiastočne z hatchbacku Auris, podstatne podrástla. Dĺžkou 4 620 mm je o 80 mm dlhšia než jej predchodkyňa. Na šírke pribudlo 15 a na rázvore s hodnotou 2 700 milimetrov až 100. To Corollu jasne odlišuje od Aurisu, ktorý si musí vystačiť s kratším rázvorom 2 600 mm.

Medzigeneračne pribudlo do dĺžky 80 mm a na... Foto: Toyota
Toyota-Corolla EU-Version 2014 Medzigeneračne pribudlo do dĺžky 80 mm a na rázvore rovných 100.

Napriek nárastu rozmerov a vyššej tuhosti karosérie sa však Toyote podarilo udržať pôvodnú pohotovostnú hmotnosť. Dokonca je o necelých šesť kilogramov ľahšia. Toyota sa tiež chváli lepšou aerodynamikou. Koeficient odporu vzduchu klesol z Cd 0,29 na 0,27.

V kufri je teraz 452 litrov pre batožiny. To aj napriek skráteniu zadného previsu o 25 mm. V porovnaní s Aurisom je kufor Corolly väčší o 85 litrov.

Dizajnovo sa snaží pôvodne konzervatívny sedan zahrať viac na emócie. Naznačil to už koncept Furia, no do série sa veľa z jeho ideí nedostalo. Azda s výnimkou zvláštne zalomeného profilu pontónu v zadnej časti. Corolla je viac inšpirovaná Aurisom, aj keď širšou a vyššou prednou maskou s bohato chrómovanými lamelami sa snaží predsa len vydobyť autonómnejšiu pozíciu.

Interiér je prevzatý z Aurisu, čo vidno na... Foto: Toyota
Toyota-Corolla EU-Version 2014 Interiér je prevzatý z Aurisu, čo vidno na palubnej doske či prístrojovom paneli. Zadným pasažierom však ponúka podstatne viac miesta na nohy.

Spätosť s Aurisom je na prvý pohľad zrejmá aj v interiéri. Palubná doska, stredová konzola či prístrojový panel sú identické. Rozdiel je však v priestore. Vďaka väčšiemu rázvoru sú od seba predné a zadné sedadlá o 70 mm ďalej. Spolu s tenšími operadlami to pre zadných cestujúcich znamená o 92 mm viac miesta na kolená.

Corolla preberá z Aurisu aj kompletné bezpečnostné a elektronické vybavenie. V sérii bude sedem airbagov, aktívne opierky hlavy, stabilizačný systém VSC aj hill-holder. Dotykové rozhranie Toyota Touch druhej generácie sa bude dodávať aj v drahšej verzii s navigáciou Toyota Touch & Go. Sympatické však je, že na rozdiel od Aurisu ponúkne už v základe dvojzónovú klimatizáciu.

Drahšie verzie budú mať bezkľúčový prístup a štartovanie, cúvaciu kameru či automatický parkovací asistent. Na druhej strane Toyota úplne ignoruje moderné asistenčné systémy ako varovanie pred kolíziou či sledovanie slepého uhla zrkadiel.

Rozmery
Dĺžka (mm) 4 620
Šírka (mm) 1 775
Výška (mm) 1 465
Rázvor náprav (mm) 2 700
Objem kufra/nádrže (l) 452/51

Ponuka motorov je na dnešné časy dosť obmedzená, dokonca skromnejšia než pri Aurise. Základ tvorí benzínový 4-valec 1,33 Dual-VVTi (73 kW). Nad ním stojí opäť atmosférický agregát 1,6 Valvematic (97 kW) s plynulým časovaním a reguláciou zdvihu ventilov. Jediným dieslom je prekvapujúco základný 4-valec 1,4 D-4D (66 kW).

Všetky motory sú štandardne kombinované so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre diesel je pripravená robotizovaná „skriňa“ MultiMode s ekonomickým režimom E, a pre silnejší benzínový motor kontinuálna prevodovka Multidrive S až so siedmimi prednastavenými prevodmi pre režim manuálneho radenia Shiftmatic. S hybridom sa v Corolle nepočíta.

V kufri Corolly je 425 litrov pre batožiny. To... Foto: Toyota
Toyota-Corolla EU-Version 2014 V kufri Corolly je 425 litrov pre batožiny. To je o 85 viac ako v Aurise.

To, že Corolla je vyvíjaná skôr pre americký ako európsky trh, naznačuje aj svojím podvozkom. V porovnaní s Aurisom bude mať totiž výlučne jednoduchšiu zadnú nápravu s torznou priečkou. Multilink teda ostáva vyhradený silnejším verziám Aurisu. Zato dostala prednú nápravu z Avensisu, čo prezrádza, že Corolla nie je len Aurisom s kufrom. Toyota tiež sľubuje vyšší akustický komfort. Izolačné materiály pribudli v podlahe, motore, podbehoch ale aj v palubnej doske.

Jedenásta generácia Corolly sa už dostala aj na náš trh. Za základnú benzínovú verziu zaplatíte 14 990 eur, za diesel si priplatíte ďalších 2 300 eur.

Corolla je na trhu nepretržite od roku 1966. Odvtedy predala Toyota viac než 40 miliónov kusov, čo z nej robí s obrovským náskokom najpredávanejšie auto planéty.

Technické údaje
Motor 1,33 VVT-i 1,6 Valvematic 1,4 D-4D
Zdvihový objem (ccm) 1 329 1 598 1 364
Max. výkon (kW/ot.) 73/6 000 97/6 400 66/3 800
Max. krút. moment (Nm/ot.) 128/3 800 160/4 400 205/1 800
Max. rýchlosť (km/h) 180 200 180
0 – 100 km/h (s) 12,6 10,0 12,5
Spotreba na 100 km (l) 5,6 6,0 4,1
Toyota-Corolla 2014
Toyota-Corolla 2014
+10Toyota-Corolla 2014
7 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #premiéra #Corolla #sedan #jedenásta generácia #emócie
Články podľa značiek