Novú Corollu avizovala Toyota najprv v Detroite vo forme konceptu Furia a v júni už boli k dispozícii prvé informácie o americkej verzii. V súčasnosti prichádza na trh jej európsky derivát, a to bez toho, aby si Toyota robila ťažkú hlavu s debutom na niektorom zo svetových autosalónov.
Nová Corolla, odvodená čiastočne z hatchbacku Auris, podstatne podrástla. Dĺžkou 4 620 mm je o 80 mm dlhšia než jej predchodkyňa. Na šírke pribudlo 15 a na rázvore s hodnotou 2 700 milimetrov až 100. To Corollu jasne odlišuje od Aurisu, ktorý si musí vystačiť s kratším rázvorom 2 600 mm.

Napriek nárastu rozmerov a vyššej tuhosti karosérie sa však Toyote podarilo udržať pôvodnú pohotovostnú hmotnosť. Dokonca je o necelých šesť kilogramov ľahšia. Toyota sa tiež chváli lepšou aerodynamikou. Koeficient odporu vzduchu klesol z Cd 0,29 na 0,27.
V kufri je teraz 452 litrov pre batožiny. To aj napriek skráteniu zadného previsu o 25 mm. V porovnaní s Aurisom je kufor Corolly väčší o 85 litrov.
Dizajnovo sa snaží pôvodne konzervatívny sedan zahrať viac na emócie. Naznačil to už koncept Furia, no do série sa veľa z jeho ideí nedostalo. Azda s výnimkou zvláštne zalomeného profilu pontónu v zadnej časti. Corolla je viac inšpirovaná Aurisom, aj keď širšou a vyššou prednou maskou s bohato chrómovanými lamelami sa snaží predsa len vydobyť autonómnejšiu pozíciu.

Spätosť s Aurisom je na prvý pohľad zrejmá aj v interiéri. Palubná doska, stredová konzola či prístrojový panel sú identické. Rozdiel je však v priestore. Vďaka väčšiemu rázvoru sú od seba predné a zadné sedadlá o 70 mm ďalej. Spolu s tenšími operadlami to pre zadných cestujúcich znamená o 92 mm viac miesta na kolená.
Corolla preberá z Aurisu aj kompletné bezpečnostné a elektronické vybavenie. V sérii bude sedem airbagov, aktívne opierky hlavy, stabilizačný systém VSC aj hill-holder. Dotykové rozhranie Toyota Touch druhej generácie sa bude dodávať aj v drahšej verzii s navigáciou Toyota Touch & Go. Sympatické však je, že na rozdiel od Aurisu ponúkne už v základe dvojzónovú klimatizáciu.
Drahšie verzie budú mať bezkľúčový prístup a štartovanie, cúvaciu kameru či automatický parkovací asistent. Na druhej strane Toyota úplne ignoruje moderné asistenčné systémy ako varovanie pred kolíziou či sledovanie slepého uhla zrkadiel.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 620 |
Šírka (mm) | 1 775 |
Výška (mm) | 1 465 |
Rázvor náprav (mm) | 2 700 |
Objem kufra/nádrže (l) | 452/51 |
Ponuka motorov je na dnešné časy dosť obmedzená, dokonca skromnejšia než pri Aurise. Základ tvorí benzínový 4-valec 1,33 Dual-VVTi (73 kW). Nad ním stojí opäť atmosférický agregát 1,6 Valvematic (97 kW) s plynulým časovaním a reguláciou zdvihu ventilov. Jediným dieslom je prekvapujúco základný 4-valec 1,4 D-4D (66 kW).
Všetky motory sú štandardne kombinované so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre diesel je pripravená robotizovaná „skriňa“ MultiMode s ekonomickým režimom E, a pre silnejší benzínový motor kontinuálna prevodovka Multidrive S až so siedmimi prednastavenými prevodmi pre režim manuálneho radenia Shiftmatic. S hybridom sa v Corolle nepočíta.

To, že Corolla je vyvíjaná skôr pre americký ako európsky trh, naznačuje aj svojím podvozkom. V porovnaní s Aurisom bude mať totiž výlučne jednoduchšiu zadnú nápravu s torznou priečkou. Multilink teda ostáva vyhradený silnejším verziám Aurisu. Zato dostala prednú nápravu z Avensisu, čo prezrádza, že Corolla nie je len Aurisom s kufrom. Toyota tiež sľubuje vyšší akustický komfort. Izolačné materiály pribudli v podlahe, motore, podbehoch ale aj v palubnej doske.
Jedenásta generácia Corolly sa už dostala aj na náš trh. Za základnú benzínovú verziu zaplatíte 14 990 eur, za diesel si priplatíte ďalších 2 300 eur.
Corolla je na trhu nepretržite od roku 1966. Odvtedy predala Toyota viac než 40 miliónov kusov, čo z nej robí s obrovským náskokom najpredávanejšie auto planéty.
Technické údaje | |||
---|---|---|---|
Motor | 1,33 VVT-i | 1,6 Valvematic | 1,4 D-4D |
Zdvihový objem (ccm) | 1 329 | 1 598 | 1 364 |
Max. výkon (kW/ot.) | 73/6 000 | 97/6 400 | 66/3 800 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 128/3 800 | 160/4 400 | 205/1 800 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 200 | 180 |
0 – 100 km/h (s) | 12,6 | 10,0 | 12,5 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,6 | 6,0 | 4,1 |