Hybridná technológia nemusí nutne znamenať len nižšiu spotrebu paliva. Vo veľkom sa presadila v superšportoch ako Ferrari LaFerrari alebo McLarene P1, kde zvyšuje dynamický potenciál. Presne s týmto zámerom pristúpila Toyota k úprave sériového 3-dverového Yarisu a vytvorila z neho hybridné žihadlo s názvom Yaris Hybrid-R.
Technické údaje síce ostávajú tajomstvom, ale informácia, že bude disponovať benzínovým 4-valcom 1,6 GRE (Global Race Engine), vyvinutým divíziou Toyota Motorsport GmbH, a k tomu dvojicou elektromotorov, hovoria jasnou rečou.

Klasické akumulátory pritom nahradil super kondenzátor, ktorý je schopný oveľa rýchlejšie prijať energiu brzdenia a aj ju v prípade potreby rýchlo poskytnúť elektromotorom. Takže vlastne ide o systém KERS, využívaný v motoršporte.
Kam týmto konceptom Toyota presne mieri, nie je celkom jasné, ale mohla by to byť akási technologická skúška pred predstavením výkonnejšej verzie kupé Toyota GT86, o ktorej sa už dlhšie špekuluje. Toyota totiž plánuje dať aj v tomto prípade prednosť KERS-u pred turbom.