Range Rover debutuje s hybridmi

Range Rover a Range Rover Sport dostanú hybridný pohon. Ponúknu výkon 240 kW so spotrebou nižšou, ako má motor TDV6.

26.08.2013 12:00
debata
Land Rover otestuje nové hybridy počas 16 000... Foto: Land Rover
Land Rover-Range Rover Hybrid 2015 Land Rover otestuje nové hybridy počas 16 000 kilometrov dlhej expedície z materského Solihullu do indického mesta Mumbai.

To, že sa Land Rover vážne zaoberá témou hybridov, bolo jasné už pred dvoma rokmi. Prísľubom sa stal prototyp hybridného Range Roveru predošlej generácie s prívlastkom Range_e. Dnes prechádza od slov k činom. Luxusný Range Rover aj Range Rover Sport sa vo Frankfurte predstavia ako hybridy.

Spájať ich bude spoločná technika – vidlicový vznetový 6-valec SDV6 (225 kW) a elektromotor s výkonom 35 kW integrovaný priamo do 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF. Celkový výkon sústavy je naladený na 240 kW a 700 Nm krútiaceho momentu. Ten je k dispozícii od 1 500 do 3 000 otáčok za minútu, čo približne zodpovedá parametrom súčasného vznetového 8-valca SDV8.

Elektrinu bude elektromotor čerpať z vodou chladených li-ion akumulátorov umiestnených v podlahe. Tým sa však nijako nenarušia úžitkové vlastnosti. Oba modely si zachovajú rovnakú veľkosť interiéru aj batožinového priestoru a Range Rover Sport dokonca aj tretí rad sedadiel. Za obeť nepadlo ani plnohodnotné rezervné koleso.

Cesta povedie cez dvanásť štátov  a viac ako 6... Foto: Land Rover
Land Rover-Range Rover Hybrid 2015 Cesta povedie cez dvanásť štátov a viac ako 6 000 kilometrov po legendárnej Hodvábnej ceste.

Hybridný systém však znamená nárast pohotovostnej hmotnosti. No nie viac ako o 120 kg. Range Rover Hybrid váži 2 394 a Range Rover Sport Hybrid 2 372 kg. Aj keď má elektromotor viac-menej asistenčnú funkciu, sú novinky schopné absolvovať v čisto elektrickom režime vzdialenosť 1,6 km a to do rýchlosti 50 km/h.

Zaujímavejšie sú však dynamické parametre. Tieto luxusné SUV akcelerujú na rýchlosť 100 km/h za 6,9 sekundy, respektíve 6,7 pre Sport, čo je na chlp presne s najvýkonnejšou dieselovou verziou Range Roveru SDV8 (250 kW). Pritom majú spotrebu nižšiu o 26 %. Výrobca udáva v oboch prípadoch 6,4 litra nafty na 100 km.

Nové hybridy sa dostanú na trh až začiatkom budúceho roka, ale dovtedy ešte absolvujú 16 000 kilometrov dlhú expedíciu z rodného Solihullu do indického mesta Mumbai, kde je centrála súčasného vlastníka automobilky Land Rover, indického koncernu Tata. Prejdú cez dvanásť štátov a prakticky celú Hodvábnu cestu.

Land Rover Range Rover Hybrid
Land Rover Range Rover Hybrid
+3Land Rover Range Rover Hybrid
debata chyba
Viac na túto tému: #Frankfurt #hybrid #Range Rover #Range Rover Sport
Články podľa značiek