Americká agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) prepisuje históriu nárazových testov. Elektromobil Tesla S totiž zlomil maximá jej metodiky, ktorá doteraz hodnotila najlepšie vozidla piatimi hviezdičkami. Tento elegantný ekologický sedan však získal skóre až 5,4 hviezdičky. Exceloval pri čelnom, bočnom i zadnom náraze a rovnako dobre si viedol pri prevrátení na strechu.
Pri čelnom náraze ťažila Tesla S z dlhej deformačnej zóny, ktorú neskracuje konvenčná nedeformovateľná pohonná jednotka. Elektromotor Tesly S je totiž umiestnený na zadnej náprave a batérie v podlahe.
Bočný náraz zmierňujú mohutné výstuhy vo dverách a deformáciu strechy po prevrátení extrémne pevné stredné stĺpiky. Pri teste odolnosti strechy síce zlyhala meracia technika, no úrad konštatoval, že jej nosnosť predstavuje štvornásobok pohotovostnej hmotnosti tohto vozidla, a to aj s posádkou.
Priestor na prežitie získal skóre 63,5 %, čo je neuveriteľné, pretože také päťhviezdičkové Volvo S60 má skóre len 7,8 percenta.
Tesla S sa ukázala ako bezpečnostný predátor aj z pohľadu spoľahlivosti batérií. Nedošlo k ich vznieteniu ani k úniku nebezpečných látok. Americká automobilka tiež tvrdí, že v jej vozidlách, pričom má na mysli aj otvorený model Tesla Roadster, ešte nedošlo k žiadnej nehode, ktorá by sa skončila smrťou.