Tak ako Audi sľúbilo, pár týždňov pred autosalónom vo Frankfurte nad Mohanom uvoľňuje bližšie informácie o inovovanej vlajkovej lodi A8. Rozmery sa nezmenili. Na dĺžku má Á-osmička 5 137, na šírku 1 949 a na výšku 1 460 mm. Predĺžená verzia A8 Long pridáva na rázvore a dĺžke ďalších trinásť centimetrov.
Audi zdôrazňuje, že vďaka celohliníkovej konštrukcii karosérie, ktorá váži len 231 kg, si Audi A8 stále drží titul najľahšieho modelu vo svojom segmente. Aj s pohonom Quattro je suchá hmotnosť základnej verzie 3,0 TFSI iba 1 830 kg.
Ako vidno, dizajn exteriéru podstúpil len retuše. Nový je predný nárazník so spodným chrómovým rámom aj mierne znížená predná maska. Tá obsahuje len sedem, namiesto ôsmich lamiel. No najväčším exteriérovým ťahákom sa majú stať inteligentné predné svetlá Audi Matri-LED, spolupracujúce s navigáciou a schopnosťou individuálnej regulácie viacerých svetelných tokov. Samozrejme, zákazníci ich dostanú len za príplatok. Tí ostatní si budú musieť vystačiť s „obyčajnou“ LED technológiou.
Aj vzadu má Audi A8 nový nárazník, tentoraz s dvojicou obdĺžnikových koncoviek výfukov. Zmenila sa tiež grafika a tvar zadných svetiel, ktoré sú o niečo užšie. Bližší pohľad odhalí prepracované zadné veko, uľahčuje prístup do kufra.
Modernizáciu exteriéru uzatvára päť nových farieb laku a dizajnu diskov kolies, ktorých rozmery siahajú až do 21 palcov, nevynímajúc špeciálne kované disky s plastovými lúčmi.
Interiér je prakticky bez zmien. Tou najväčšou je nový volant s jednoduchším okrúhlym srdcom a nové dekoračné drevené obklady Brown-silver a Brown-gold či kožené čalúnenie Unikat. Na palube tiež nájdeme novú generáciu nočného videnia i head-up displej či vynovený parkovací asistent.
Pod kapotou získalo Audi A8 ešte viac sily. Na výber sú štyri motorizácie. Základný kompresorom preplňovaný benzínový 6-valec 3,0 TFSI posilnil z 213 na 225 kW a 8-valec 4,0 TFS Bi-Turbo z 309 na 320 kW. Ponuku naftových motorov tvorí najúspornejšia verzia 3,0 TDI (190 kW), ktorá spotrebuje len 5,9 litra nafty, a podstatne výkonnejší naftový 8-valec 4,2 TDI, ktorého výkon vzrástol z 258 až na 283 kW.
Nad týmito motormi však stoja ešte tri extra verzie. Pre A8 Long bude naďalej k dispozícii 12-valec 6,3 W12 (368 kW), ktorého spotreba klesla vďaka systému vypínania polovice valcov na 11,7 litra. K nemu musíme pripočítať najrýchlejšiu verziu Audi S8 4,0 TFS Bi-turbo vyladenú až na 382 kW a A8 Hybrid spájajúci 4-valec 2,0 TFSI (155 kW) s elektromotor (40 kW).
Všetky motorizácie sú štandardne spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom Quattro. Za príplatok je k dispozícii aktívny zadný diferenciál. Pre S8 a A8 4,2 TDI je v sérii. Karbónovo-keramické brzdy z S8 budú odteraz dostupné aj pre ostatné 8-valcové verzie a A8 W12 TFSI.
Audi sľubuje nielen nižšiu spotrebu, ale aj vyšší akustický komfort. Jednak nasadením väčšieho množstva tlmiacich hmôt a tiež vďaka systému aktívneho potláčania hluku Active Noise Cancellation pomocou audio sústavy. Do showroomov dorazí inovované Audi A8 v novembri. Základná cena v Nemecku štartuje na 74 500 eurách.