Volkswagen síce ponúkal úpravu Golfu Variant na spaľovanie CNG už od roku 2002, ale až teraz sa má rodina plynových modelov rozšíriť natoľko, aby nebola len podružnou alternatívou k benzínovým a naftovým motorom TSI a TDI.
Volkswagen to naznačil už na jar v Ženeve, kde predstavil motor 1,4 TGI (81 kW) upravený aj na spaľovanie zemného plynu. Dostane sa najprv pod kapotu Golfu, a to už na jeseň, a následne bude dostupný pre Golf Variant. V budúcnosti by však mal mať každý modelový rad aspoň jednu CNG verziu.
Vietor do plachiet naháňa Volkswagenu fakt, že za posledné roky sa v Európe rozrastá sieť čerpacích staníc na CNG. V súčasnosti ich je približne 4 000.
Výhodou využitia zemného plynu sú nielen nižšie emisie oxidu uhličitého, a to až o štvrtinu, ale aj nižšie prevádzkové náklady a nízke investície na úpravu vozidiel v porovnaní s hybridnou technológiou. Koľko si však za túto technológiu priplatíme, Volkswagen zatiaľ neprezradil.
Najväčším európskym výrobcom áut spaľujúcich CNG je taliansky Fiat. Plynovou jednotkou je jeho malá Panda, najpredávanejšie auto upravené na spaľovanie plynu v Európe. Za ňou nasleduje Punto CNG. Predaj vozidiel upravených na toto palivo však zatiaľ nepresahuje ročne viac ako 0,7 percenta európskeho trhu osobných áut.