Nie sú to len reči do vetra. Škoda síce nevydala žiadne oficiálne stanovisko, ale o vypustení vrcholovej verzie Fabie z portfólia Škody sa vyjadril sám šéf automobilky Winfried Vahland. Povedal to pre britský magazín Top Gear. A kto by to mal vedieť lepšie?
Dôvodom plánovaného ukončenia výroby je malý záujem o Fabiu RS na európskych trhoch. Kým Škoda Octavia RS tvorí až 8-percentný podiel na predaji tohto modelového radu, Fabia RS ledva jedno. Výroba je preto zbytočne nákladná a neefektívna.
Miesto nej sa však možno dočkáme niektorej z limitovaných športových edícií. Presne podľa vzoru úspešnej Fabie Monte Carlo. Z tej plánovala Škoda vyrobiť len 5 000 kusov, no nakoniec sa vďaku záujmu zákazníkov vyšplhala celá edícia až k číslu 20 000. Čo na tom, že pod kapotou pracoval relatívne slabý motor 1,2 TSI (63 kW) alebo diesel 1,6 TDI. Cena a atraktívny dizajn urobili svoje.
Fiabii RS však nepomohol ani silný 4-valec 1,4 TSI vyladený až na 132 kW, ani akcelerácia na stovku za 7,3 sekundy. Nová, v poradí tretia generácia Fabie, ktorá sa predstaví už budúci rok, si tak bude musieť vystačiť s motormi nižších výkonov.