Nabrúsený hothatch, postavený na báze novej tristoosmičky, dostal turbomotor 1,6 THP (EP6CDTR) priamo z kupé RCZ R. To znamená výkon 270 koní, teda takmer 200 kW. Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a hnaciu silu posiela k predným kolesám cez mechanický samosvorný diferenciál.
Vzduch sa k nemu privádza cez zväčšené sacie otvory v nárazníku, ako aj cez zväčšenú prednú masku. Nechýba ani poriadny aerodynamický paket. Prakticky všetky diely karosérie vrátane nárazníkov, blatníkov, dverí aj prednej kapoty sú vyrobené z karbónu. Z ocele ostal len skelet, strecha a zadné veko.
Celkovo je karoséria širšia o 30 mm a podvozok znížený o 26 mm. Veľké 19-palcové disky ukrývajú rozmerné brzdové kotúče s priemerom 380 mm na predných a 330 mm na zadných kolesách.
Horúcu krv prezentuje aj atraktívne červeno-čierne asymetrické lakovanie karosérie, inšpirované starším konceptom Onyx.
Paradoxne, to najzaujímavejšie si nechal Peugeot sám pre seba. Dynamické parametre by sme sa tak mohli teoreticky dozvedieť až v septembri vo Frankfurte na Mohanom. Ak vôbec. Zato uvádza nie príliš relevantný údaj o spotrebe paliva. Peugeot 308 R si vraj vystačí priemerne s 5,8 litra benzínu na 100 km.
A kam Peugeot s konceptom 308 R smeruje? Nie je vylúčené, že by Francúzi radi postavili do ringu súpera Golfu R, čo potvrdzuje aj provokatívne zvolené označenie. Ak sa však 308 R nestane skutočnosťou, priaznivci značky sa môžu tešiť aspoň na silnejšiu verziu s výkonom 147 kW, ktorú už Peugeot potvrdil.