Športové MPV alebo ako ho Ford nazýva SAV S-Max je na trhu s jediným faceliftom už siedmy rok. Takže sa logicky schyľuje ku generačnej výmene. A tak Ford privezie do Frankfurtu jeho verný predobraz s prívlastkom Concept. Ak si teda odmyslíme bezrámové okná, zvláštnu presklenú strechu a, naopak, primyslíme kľučky, pozeráme sa prakticky na prototyp sériového modelu.
Ako vidno, S-Max si na rozdiel od malého B-Maxu zachová klasický systém otvárania dverí a pevný stredový stĺpik. Z novších modelov Fordu však preberie aktuálny dizajnový jazyk. To znamená novú prednú masku v štýle modernizovanej Fiesty či očakávaného Mondea, na platforme ktorého je postavený, a tiež ostro rezané svetlá.

S-Max Concept tiež prezrádza, že sériová novinka bude o niečo nižšia a jej silueta ešte viac podporí športový imidž tohto dynamicky „strihnutého“ vanu.
Interiér si opäť zakladá na variabilite s architektúrou 2+3+5. Tenká konštrukcia siedmich sedadiel má však priniesť ľahšiu manipuláciu a ešte viac užitočných centimetrov v prospech posádky. Stredné sedadlo druhého radu je teraz možné sklopiť do podlahy, čím sa vytvorí ľahká prístupová cesta k zadným sedadlám.
Palubná doska konceptu je osadená dotykovým rozhraním, ale aj prístrojovým panelom na báze TFT displeja. V jednoduchšom vyhotovení by sme sa s týmto riešením mohli stretnúť aj v sérii. Napokon, aj S-Max Concept prezentuje najnovšie komunikačné vychytávky Fordu, akými je systém SYNC a MyFord umožňujúce plnú konektivitu smartfónov či iných zariadení s vozidlom a využívanie rôznych aplikácií. Nechýba ani dokovacia stanica pre tablety na zadnej strane opierok predných sedadiel.

Tak trochu z budúcnosti pôsobí informácia Fordu o schopnosti sedadla vodiča sledovať a vyhodnocovať jeho srdcovú činnosť. Toto „EKG“ sedadlo môže dokonca získané údaje posielať vášmu lekárovi a v prípade zdravotných problémov aktivovať niektoré bezpečnostné systémy vozidla. Nebezpečný infarkt za volantom by sa tak mohol stať minulosťou.
S-Max Concept je tiež vybavený novou generáciou autonómneho parkovacieho asistenta, ktorý ovláda nielen riadenie, ale aj plyn, prevodovku a brzdu. Parkovací manéver by teda mal zvládnuť bez zásahov vodiča. Dokáže tiež prostredníctvom systému Car-to-X prijímať a odovzdávať dôležité informácie o doprave iným vozidlám.

S realitou spája S-Max Concept jeho pohonná jednotka. Vybavený je totiž novým motorom 1,5 EcoBoost s výkonom 133 kW a krútiacim momentom 240 Nm, ktorý už v blízkej budúcnosti nahradí väčší motor 1,6 EcoBoost s približne rovnakými parametrami. Samozrejme, bude opäť úspornejší.
To, kedy príde nový sériový S-Max na trh, Ford zatiaľ neprezradil. No nemalo by to byť neskôr ako budúci rok.