Sériové kupé BMW i8 je na svete

Zatiaľ si musíme vystačiť len s dvoma fotografiami. No už dnes je zrejmé, že sériová verzia hybridného kupé z Mníchova sa nevzdala ani štipky emócií a ani technológií konceptov Vision EfficientDynamics a i8 Concept, ktoré jej predchádzali.

03.09.2013 16:00
debata
Aj sériové kupé BMW i8 si ponechá karosériu z... Foto: BMW
bmw i8 - celok Aj sériové kupé BMW i8 si ponechá karosériu z vystužených plastov a krídlové dvere. Zo spodnej časti však zmizli transparentné materiály.

Zásadnou zmenou je len odstránenie spodnej zasklenej časti výklopných dverí. Tie sú zároveň o čosi menšie. Konvenčnejší je aj tvar bočných okien. Karoséria kupé i8 bude vyrobená, tak ako predošlé koncepty, prevažne z plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP). V pohotovostnom stave bude i8 aj s batériami vážiť menej než 1 490 kg.

Srdcom hybridnej sústavy sa stane preplňovaný priamovstrekový trojvalec TwinPower Turbo s objemom len 1,5 ( 170 kW), poháňajúci zadné kolesá. K tomu však musíme pripočítať 96 kW, ktoré produkuje elektromotor napojený na predné kolesá. Celkový výkon sústavy sa tak vyšplhal na 266 kilowattov. Šprint na stovku bude tejto ekologickej rakete trvať menej ako 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Samozrejme, tá bude limitovaná obmedzovačom.

Futuristický prístup nechýba ani interiéru.... Foto: BMW
BMW i8 Futuristický prístup nechýba ani interiéru. Klasické analógové prístroje nahradili TFT displeje.

Po prepnutí do módu EcoPro sa i8 zmení na čistý elektromobil s pohonom predných kolies, alebo sa jeho dojazd aj s využitím spaľovacieho motora predĺži o 20 %. S plnou nádržou zvládne približne 500 km. Na elektrinu prejde priemerne 35 km, a to rýchlosťou do 120 km/h. Priemerná spotreba sa má pohybovať na úrovni 2,5 litra benzínu na 100 km.

Hoci BMW i8 stále chýba v oficiálnom zozname frankfurtských premiér, jeho debut je naplánovaný na 10. septembra.

debata chyba
Viac na túto tému: #premiéra #hybrid #autosalón Frankfurt 2013 #BMW i8 #CFRP
Články podľa značiek