Dieselovej verzii Panamery sa vcelku darí. Predstavuje 15 % z jej predajov. Napriek tomu nemožno povedať, že by svojimi výkonmi predstavovala špičku triedy. V časoch, keď dokáže BMW vyžmýkať z troch naftových litrov pomocou svojho famózneho tri-turba neskutočných 280 kW, bol motor Panamery Diesel s výkonom 184 kW len sivým priemerom. To má však zmeniť jej výkonový „upgrade“.
Nový motor si Panamera Diesel opäť požičala z dielne Audi. Vidlicový 6-valec 3,0 V6 TDI má vďaka väčšiemu, vodou chladenému turbodúchadlu zvýšený plniaci tlak až na tri bary. Výsledkom je nárast výkonu na 221 kW, čo je o 20 % viac. Rovnako významný je prírastok krútiaceho momentu. Ten vzrástol z pôvodných 550 až na 649 Nm, a to v rozsahu od 1 750 do 2 500 otáčok za minútu. Motor má však nielen nový plniaci systém. Prepracované sú prakticky všetky pohyblivé časti od piestov až po kľukový hriadeľ.
V praxi to znamená zlepšenie akcelerácie z 0 na 100 km/h o osem desatín sekundy. Panamera Diesel tak potrebuje na dosiahnutie tejto rýchlosti len šesť sekúnd. Svoj podiel má na tom aj upravená 8-stupňová automatická prevodovka Tiptronic S s kratšími prevodmi prvého až štvrtého prevodového stupňa. Maximálna rýchlosť je teraz 259 km/h oproti pôvodným 244.
O bezproblémový prenos výkonu na asfalt sa stará systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), ktorý pomocou elektronicky riadeného zadného diferenciálu a aktívneho pribrzďovania riadi prenos krútiaceho momentu individuálne pre každé zo zadných kolies. Tým sa dosahuje nielen lepšia trakcia, ale aj vyššia stabilita pri prejazde zákrut.
Pritom spotrebuje nová Panamera Diesel prakticky rovnaké množstvo paliva. Priemerná normovaná spotreba je len 6,4 litra, čo je dokonca o čosi menej ako v minulosti. Jedným z dôvodov je predĺženie ôsmeho prevodového stupňa v záujme zníženia otáčok motora vo vysokých rýchlostiach.
Nová Panamera Diesel absolvuje svetovú premiéru na budúci týždeň vo Frankfurte nad Mohanom a k prvým zákazníkom sa dostane v januári 2014. Cena v Nemecku štartuje vrátane DPH na 85 300 eurách.