Na americkom trhu je nové Mondeo dávno realitou. Do Európy sa mu však akosi nechce. To napriek tomu, že pod rúškom konceptu sa ukázalo už vlani v Paríži. Na trh dorazí najskôr za rok. No aby sa naň nezabudlo, Ford pripomenie svoju najvýznamnejšiu budúcoročnú novinku opäť v podobe „light“ konceptu Mondeo Vignale Concept.
Samozrejme, ide prakticky o sériové Mondeo, lenže nie obyčajné. Nesie prívlastok Vignale, ktorý si požičalo od dávno zaniknutej talianskej karosárne. Ford s ním má veľké plány. Pečať Vignale má v budúcnosti nahradiť tak trochu sprofanované označenia Ghia a Titanium, ktoré niesli v posledných rokoch vrcholové verzie Fordov, a ktorých vybavenie nijako zvlášť nevytŕčalo z radu. Línia Vignale má preto priniesť do ponuky Fordov opäť punc exkluzivity a luxusu.
Prvým nositeľom štýlu Vignale sa stane práve Mondeo. Jeho frankfurtský koncept prináša prvky, ktoré by sa mali reálne premietnuť do sériovej výroby. Mondeo Vignale je podľa dizajnéra Martina Smitha inšpirované industriálnym dizajnom. Okrem exkluzívnej tmavej farby laku, 20-palcových chrómových diskov kolies, zväčšenej chrómovej masky chladiča, chrómových kľučiek a zrkadiel, prináša aj atypické hmlové LED svetlá.
Interiér je prakticky celý pokrytý kožou. Čalúnené sú nielen sedadlá, ale aj palubná doska. Kosoštvorcové prešívanie evokuje športové vozidlá zo šesťdesiatych rokov, teda z čias, keď bola karosáreň Vignale ešte pri plnej sile. Vo výbave nechýba wi-fi ani emblémy s tradičným logom V. Po Mondeu majú prísť aj ďalšie Fordy vyšperkované v štýle Vignale. Napríklad MPV S-Max.
Po označenie Vignale nemusel chodiť Ford ďaleko. Spolu so známejšou turínskou karosárňou Ghia, ktorú kúpil už v roku 1970, získal práva aj na značku Vignale, keďže bola v tom čase vlastníctvom Ghia. Vignale patrilo medzi najslávnejšie talianske karosárne. Vyrábalo zákazkové „šaty“ pre Alfa Romeo, BMW, Fiat, Lanciu, Maserati, Rolls-Royce či Chverolet a exkluzívne pre DeTomaso. Jej prácu poznáme aj v našich končinách. Carrozzeria Vignale je totiž autorom dizajnu Tatry 613.