Nový Duster už nie je tajomstvom. Poznáme motory, interiér aj cenu

Vynovený vzhľad dopĺňa preplňovaný motor 1,2 TCe, ale aj úplne prepracovaná palubná doska s multimediálnym rozhraním Media Nav.

11.09.2013 06:00
Dacia-Duster 2014 Foto:
Zmeny exteriéru mali za úlohu posilniť off-roadový imidž Dusteru. Preto dostal väčšie oblúky blatníkov, drsnejší dizajn prednej masky, ale aj robustnejšie strešné lyžiny.
debata (9)

Dacia nechcela so vzhľadom Dusteru príliš experimentovať. Práve dizajn tohto lacného rumunského SUV sa totiž podpísal veľkou mierou na jeho úspechu. Veď od roku 2010 predala Dacia viac ako 400 000 kusov. Vo Francúzsku sa stal vlani Duster dokonca jedným z najpredávanejších modelov tamojšieho trhu. Podľa slov Davida Duranda, šéfa štylistického oddelenia Dacie, preto všetky exteriérové zmeny rešpektujú pôvodnú identitu Dusteru.

Snahou však bolo posilniť jeho off-roadový charakter. Duster má z tohto dôvodu nielen drsnejšie štylizovanú prednú masku s dvojicou „zubatých“ chrómových lamiel a nižšie položený nasávací otvor, ale aj robustnejšie lemy blatníkov. Zdvojené predné svetlá dostali denné LED diódy a zadné zas mierne preštylizovanú grafiku.

Interiér má úplne prepracovanú palubnú dosku s... Foto: Dacia
Dacia-Duster 2014 Interiér má úplne prepracovanú palubnú dosku s rozhraním Media Nav, nové sedadlá a množstvo nových prvkov, ako napríklad tempomat či cúvacie senzory.

Nápis Duster na strešných lyžinách s nosnosťou až 100 kg, má tiež prispieť k hodnotnejšiemu vzhľadu. Exteriérový facelift uzatvára nová sivá farba laku Cométe, lišta nad zadnou poznávacou značkou, v ktorej sa opakuje motív prednej masky, chrómová koncovka výfuku, nápis 4WD a nový, matný dizajn 16-palcových diskov kolies Dark Metal. Tie sú štandardne sú obuté univerzálnymi pneumatikami Mud and Snow.

Komu to nestačí, k dispozícii bude špeciálny príplatkový balík Adventure so zvýšenou ochranou blatníkov, prípadne balík Off-road so stĺpikmi v matnom chrómovom vyhotovení a ochrannou rúrkou.

Zmeny v interiéri sú ešte rozsiahlejšie. Nájdeme tu úplne novú, hodnotnejšie pôsobiacu, palubnú dosku vrátane prístrojového panelu a stredovej konzoly. Samozrejme, na tej nechýba multimediálne rozhranie Media Nav, známe už z modelov Dacia Lodgy a Dokker. Viac komfortu zabezpečia úplne nové sedadlá s tuhším čalúnením, ale aj výrazne vyšší akustický komfort. Konštruktéri sa totiž zamerali na lepšiu izoláciu motora, podvozku a dokonca aj na zníženie úrovne aerodynamické­ho hluku.

Vzadu je novinkou chrómovaná koncovka výfuku,... Foto: Dacia
Dacia-Duster 2014 Vzadu je novinkou chrómovaná koncovka výfuku, nový nápis 4WD, ale aj hliníková lišta nad poznávacou značkou.

Úplne novými prvkami vybavenia sú tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné parkovacie senzory, teplomer vonkajšej teploty, ale aj spínače elektrického otvárania okien premiestnené z konzoly na výplne dverí. Na strane vodiča majú jednodotykovú funkciu. Duster si polepšil aj v bezpečnosti. Odteraz ponúka v sérii stabilizačný systém ESC.

Najdôležitejším nováčikom pod kapotou bude priamovstrekový preplňovaný benzínový 4-valec 1,2 TCe 125 s výkonom 92 kW. Duster je pritom jedným z prvých koncernových modelov, ktorý sa ním môže pochváliť. To len dokladuje, že Dacia prestáva byť len lacnejšou divíziou Renaultu či „odkladiskom“ morálne zastaranej techniky. Priemerne by mal Duster 1,2 TCe spotrebovať v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou len šesť litrov benzínu na sto kilometrov. Bezúdržbový rozvodový remeň by mal pritom vydržať celú životnosť motora. Samozrejme, v ponuke ostávajú aj lacnejšie motorizácie – klasický atmosférický 4-valec 1,6 16v (77 kW) a turbodiesel 1,5 dCi vo výkonových verziách 66 a 81 kW.

Dacia Duster 2014. Foto: Dacia
Dacia-Duster 2014 Dacia Duster 2014.

O zníženie spotreby paliva sa bude po prvýkrát starať Eco mód s indikátorom ekonomického radenia, ale aj nastavením ekonomickej prevádzky niektorých systémov vozidla, napríklad klimatizácie a riadiacej jednotky motora.

Nová Dacia Duster by mala doraziť na trh v decembri. Základná štartovacia cena v západnej Európe bude 10 490 eur. Ceny pre Slovensko však ešte nie sú známe. Je možné, že základ bude u nás ešte lacnejší. Tak to bolo s Dusterom aj počas jeho uvedenia pred troma rokmi.

Dacia Duster
Dacia Duster
+5Dacia Duster
9 debata chyba
Viac na túto tému: #Dacia #Duster #facelift #1 #2 TCe #autosalón Frankfurt 2013
Články podľa značiek