Štvormiestny Forfour, ktorý vyrábal Smart v spolupráci s Mitsubishi v holandskom závode NedCar od roku 2004 do roku 2006, je dávno minulosťou. Slučku mu utiahla vysoká cena, ktorú neboli zákazníci ochotní akceptovať. Predaje sa teda nevyvíjali tak, ako si koncern Daimler predstavoval, a to napriek tomu, že Forfour mal skvelú kvalitu aj svojich priaznivcov.
Na myšlienku štvormiestneho Smartu však automobilka úplne nezanevrela. Novú šancu mu dala spolupráca koncernu Daimler s alianciou Renault-Nissan. Novodobého nástupcu tak postavia na báze nového Twinga. Akoby mohol Smart Forfour vyzerať, naznačuje frankfurtská štúdia Fourjoy. Má síce podobu tak trochu uletenej plážovej buginy vyšperkovanej lešteným hliníkom, no jej základnú siluetu a rozmery môžeme brať vážne.
Smart FourJoy je dlhý len 3 490, široký 1 978 a vysoký 1 494 mm. To len potvrdzuje skutočnosť, že sériový Forfour zamení pôvodnú platformu Mitsubishi Colt za šasi a techniku budúcej generácie Twinga. To bude mať motor umiestnený vzadu a ako ukazujú vetracie otvory v zadnom nárazníku konceptu FourJoy, ani pri Smarte to nebude inak.
Totálna zmena koncepcie však Forfouru umožní získať napriek extrémne kompaktnému formátu dostatočne priestranný interiér. Veď v porovnaní s pôvodným Smartom Forfour bude novinka kratšia až o 26 centimetrov. Priestor, ktorý by inak zaberal motor pod prednou kapotou jednoducho využije posádka.
Dizajn karosérie Smartu Forfour bude napriek rovnakej technike plne autonómny a ponechá si typický ochranný rám Tridion, ktorý je v tomto prípade zvýraznený lešteným hliníkom. Po prvýkrát v ňom budú zakomponované aj zadné svetlá.
Poňatie interiéru je vyslovene futuristické. Dizajnéri sa inšpirovali luxusným nábytkom a módnymi transparentnými materiálmi, ktoré nájdete napríklad na palubnej doske. K vychytávkam štúdie, ktorá nemá žiadne okná ani dvere, patrí dvojica elektrických skatebordov, ktoré sú upevnené na streche. Tie umožnia posádke absolvovať krátke vzdialenosti po zaparkovaní vozidla, a to bez produkcie emisií.
Napokon aj FourJoy je elektromobilom. Poháňa ho vzadu umiestnený elektromotor s výkonom 55 kW, ktorý čerpá energiu z li-ion akumulátorov s kapacitou 17,6 kWh. Ich dobitie trvá z bežnej elektrickej siete sedem hodín, no na nabíjacej stanici s výkonom 22 kW to nezaberie viac ako hodinu. Dynamické parametre ani dojazd na jedno nabitie Smart zatiaľ nezverejnil.