Peugeot splnil svoj sľub. Do Frankfurtu priviezol upravený Peugeot 208, priam nabitý technológiami, ktoré krotia spotrebu paliva na minimum.
Obaja partneri sa snažili maximálne znížiť jazdné odpory a hmotnosť. Peugeot 208 tak prešiel drastickou odtučňovacou kúrou. Total mu okrem kovového skeletu ušil šaty z kompozitov. Z nich sú tvorené prakticky všetky vonkajšie panely. Celý plášť váži len 20 kg. Hmotnosť karosérie sa tým znížila z 295 na 227 kg. Okná sú zas vyrobené z ľahkého polykarbonátu.
Ďalšie kilá išli dole na podvozku. Zavesenie Pseudo McPherson pozostáva z kompozitných líšt nahrádzajúcich pružiny, spodné ramená aj priečny stabilizátor. Kolesá s priemerom 19-palcov znižujú valivý odpor až o 20 %, čo znamená menej námahy pri natáčaní. Preto si 208 HYbrid FE vystačí bez posilňovača riadenia.
Celkové zníženie hmotnosti o 25 % v porovnaní s bežnou 3-valcovou dvestoosmičkou, ktorá mimochodom váži len 975 kg, umožnilo vynechať aj posilňovač bŕzd. Interiér, taktiež preplnený karbónom, poskytuje rovnaký priestor ako klasický Peugeot 208. Posádka si bude musieť vystačiť bez klimatizácie, keďže tá potrebuje príliš veľa energie.
Zlepšila sa aj aerodynamika. Odpor vzduchu klesol použitím aerodynamického paketu, zmenšením sacieho otvoru o 40 %, ale aj vďaka množstvu čiastkových úprav, napríklad zúžením rozchodu zadných kolies a nahradením spätných zrkadiel kamerami, až o neuveriteľných 25 %. Koeficient Cx dosahuje hodnotu nižšiu než 0,25!
Zmenám sa nevyhol ani 3-valcový atmosférický agregát 1,2 Vti (50 kW), čo zodpovedá pôvodnej hodnote. Motor s priamym vstrekovaním pracuje v Millerovom cykle a má neskutočný kompresný pomer 16:1. Vďaka optimalizovanému chladeniu však netrpí detonačným horením a vystačí si s klasickým 95-oktánovým benzínom.
Agregát je tiež ľahší a má znížené trecie a mechanické straty až o 40 %. Postarali sa o to ľahké titánové ojnice, piesty zo zliatiny medi a hliníku, či kľukový hriadeľ z nitridovanej ocele. Hlava valcov je vytvorená z jediného kusu a má polovičnú hmotnosť. Sacie potrubie zas pozostáva z plastov. A keďže ide o hybrid, Peugeot 208 prišiel o klasický štartér, alternátor a dokonca spätný prevodový stupeň.
Tieto funkcie zabezpečuje elektromotor s výkonom 30 kW a hmotnosťou len 7 kg. Spiatočku nahradil jeho reverzný chod. Samozrejme, elektromotor je tu najmä pre zníženie spotreby. Sústava osadená robotizovanou prevodovkou vie pracovať v hybridnom ale aj čisto elektrickom režime ZEV. Stará sa o to zásoba energie v li-ion akumulátoroch s kapacitou 0,56 kWh, umiestnených pod zadnými sedadlami. Ich hmotnosť aj s chladiacim systémom je len 25 kg.
Zvýšila sa tiež rekuperácia. Vozidlo brzdí prednostne elektromotorom, ktorý má v rekuperačnom móde výkon až 100 kW. Až pri prudšom spomalení sa dostáva k slovu hydraulický brzdový okruh. Rekuperácia kinetickej energie, ktorá by sa inak premenila a teplo, tak dosahuje až 25 %.
Ak to celé podčiarkneme, Peugeot 208 Hybrid FE spotrebuje priemerne len 2,1 litra benzínu. A pritom to nie je žiadna ekologická brzda v premávke. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h kleslo vďaka nízkej hmotnosti a asistencii elektromotora zo 14, na osem sekúnd, čo zodpovedá parametrom Peugeotu 208 GTi!
Samozrejme, tento prototyp má jednu veľkú chybu. Technológie využité pri jeho stavbe nie je možné zatiaľ aplikovať v sériovej výrobe. Cena takého vozidla by bola priam astronomická a dosahovala úroveň ručne vyrábaných okruhových špeciálov. Ukazuje však obrovské rezervy, ktoré má dnes automobilová produkcia v znižovaní spotreby paliva.