Frankfurt 2013: Britská mačka sa chystá medzi SUV

Jaguar síce tvrdí, že posolstvom štúdie C-X17 Sports Crossover Concept je predstavenie novej hliníkovej platformy iQ(Al), ale toto auto je príliš realistické a príliš krásne na to, aby zapadlo prachom.

16.09.2013 06:00
Jaguar-C-X17 Concept 2013 Foto:
Jaguar C-X17 má na dĺžku 4 710 mm. Mohol by sa tak stať tvrdým konkurentom pre BMW X5 či Mercedes ML.
debata (1)

Jaguaru sa darí ako nikdy predtým. Predaje rastú závratným tempom aj vďaka štýlovému kombíku XF Sportbrake či nádhernému roadsteru F-Type. Tento rok sa podarilo zvýšiť odbyt až o 40¤%. To však zďaleka nie sú všetky plánované prírastky v portfóliu britskej mačky. Štúdia C-X17 otvára realistickú víziu prémiového SUV. Prečo nie, veď do tohto lukratívneho segmentu sa chystá vstúpiť aj Lamborgnini, Aston Martin (Lagonda) či Maserati. Tak prečo nie Jaguar?

Interiér je rozdelený stredovým tunelom... Foto: Jaguar
Jaguar-C-X17 Concept 2013 Interiér je rozdelený stredovým tunelom osadeným integrovanými dotykovými monitormi a senzorickými ovládačmi rôznych funkcií.

Napriek tomu britská automobilka vytrvalo tvrdí, že definitívne rozhodnutie o výrobe stále nepadlo a že C-X17 je len ukážkou univerzálnosti novej hliníkovej platformy, presnejšie architektúry iQ(Al) – Intelligent Aluminium Architecture, na ktorej budú spočívať budúce modely Jaguaru. Prvou lastovičkou sa má stať športovo ladený sedan, ktorého výroba je naplánovaná na rok 2015. Nízka hmotnosť a nízke ťažisko mu má priniesť nielen vynikajúce jazdné vlastnosti, ale aj nižšiu spotrebu paliva.

Nie inak to je s víziou SUV C-X17. Celohliníková karoséria má na dĺžku 4 718, ale na výšku len 1 649 mm. Rázvor dosahuje veľkorysú hodnotu 2 905 mm. Schopnosť jazdy mimo terénu podporuje okrem pohonu 4×4, prevzatého z Range Roveru, aj svetlá výška 21 cm a obrovské 23-palcové disky kolies. Excelentný dizajn, ktorý je dielom šéfštylistu Iana Calluma, je inšpirovaný súčasnými modelmi Jaguaru. Predná maska sa jednoznačne odvoláva na vlajkovú loď XJ a svalnaté blatníky či zadné svetlá zas na roadster F-Type.

Posádka sedí na štyroch samostatných sedadlách.... Foto: Jaguar
Jaguar-C-X17 Concept 2013 Posádka sedí na štyroch samostatných sedadlách. Batožinový priestor však ukrýva ešte dve výklopné sedačky.

Luxusný interiér je určený štyrom cestujúcim na individuálnych sedadlách. V kufri však nájdeme ďalšie dve výklopné sedačky, ktoré Jaguar označuje ako „rekreačné“. Od prednej stredovej konzoly až po zadné operadlá sa tiahne vysoký stredový tunel, rozdeľujúci interiér na dve časti. V jeho hladkom povrchu sú umiestnené dotykové obrazovky rozhrania Surface Console, umožňujúce predným aj zadným cestujúcim ovládanie množstva funkcií od navigácie až po komunikáciu či audio systém Meridian. Originálne je riešená aj panoramatická strecha delená pozdĺžnymi lamelami.

Dizajn štúdie čerpá z prvkov súčasných modelov... Foto: Jaguar
Jaguar-C-X17 Concept 2013 Dizajn štúdie čerpá z prvkov súčasných modelov Jaguaru. Predná maska sa napríklad odvoláva na vlajkovú loď XJ a zadné svetlá na roadster F-Type.

O pohonnej jednotke štúdie sa Jaguar nezmienil. Spolu s hliníkovou platformou, ktorá má ušetriť na hmotnosti približne 100 kg, však príde aj nová generácia úsporných benzínových a naftových 4-valcov. Jaguar preto už dnes stavia motoráreň v britskom Wolverhamptone s investíciou 500 miliónov libier, a tak je pravdepodobné, že plne funkčný prototyp poháňa práve jeden z pripravovaných agregátov. Ku slovu sa však dostanú aj silnejšie preplňované 6-valce z Jaguaru F-Type.

Či sa dočkáme nového SUV od Jaguaru, sa má rozhodnúť práve na frankfurtskom autosalóne. Automobilka vraj čaká na reakcie verejnosti.

Jaguar C-X17 Concept 2013
Jaguar C-X17 Concept 2013
+17Jaguar C-X17 Concept 2013
1 debata chyba
Viac na túto tému: #Jaguar #Concept #koncept #autosalón Frankfurt 2013 #C-X17 #Sports Crossover #iQ(Al)
Články podľa značiek