Jaguaru sa darí ako nikdy predtým. Predaje rastú závratným tempom aj vďaka štýlovému kombíku XF Sportbrake či nádhernému roadsteru F-Type. Tento rok sa podarilo zvýšiť odbyt až o 40¤%. To však zďaleka nie sú všetky plánované prírastky v portfóliu britskej mačky. Štúdia C-X17 otvára realistickú víziu prémiového SUV. Prečo nie, veď do tohto lukratívneho segmentu sa chystá vstúpiť aj Lamborgnini, Aston Martin (Lagonda) či Maserati. Tak prečo nie Jaguar?

Napriek tomu britská automobilka vytrvalo tvrdí, že definitívne rozhodnutie o výrobe stále nepadlo a že C-X17 je len ukážkou univerzálnosti novej hliníkovej platformy, presnejšie architektúry iQ(Al) – Intelligent Aluminium Architecture, na ktorej budú spočívať budúce modely Jaguaru. Prvou lastovičkou sa má stať športovo ladený sedan, ktorého výroba je naplánovaná na rok 2015. Nízka hmotnosť a nízke ťažisko mu má priniesť nielen vynikajúce jazdné vlastnosti, ale aj nižšiu spotrebu paliva.
Nie inak to je s víziou SUV C-X17. Celohliníková karoséria má na dĺžku 4 718, ale na výšku len 1 649 mm. Rázvor dosahuje veľkorysú hodnotu 2 905 mm. Schopnosť jazdy mimo terénu podporuje okrem pohonu 4×4, prevzatého z Range Roveru, aj svetlá výška 21 cm a obrovské 23-palcové disky kolies. Excelentný dizajn, ktorý je dielom šéfštylistu Iana Calluma, je inšpirovaný súčasnými modelmi Jaguaru. Predná maska sa jednoznačne odvoláva na vlajkovú loď XJ a svalnaté blatníky či zadné svetlá zas na roadster F-Type.

Luxusný interiér je určený štyrom cestujúcim na individuálnych sedadlách. V kufri však nájdeme ďalšie dve výklopné sedačky, ktoré Jaguar označuje ako „rekreačné“. Od prednej stredovej konzoly až po zadné operadlá sa tiahne vysoký stredový tunel, rozdeľujúci interiér na dve časti. V jeho hladkom povrchu sú umiestnené dotykové obrazovky rozhrania Surface Console, umožňujúce predným aj zadným cestujúcim ovládanie množstva funkcií od navigácie až po komunikáciu či audio systém Meridian. Originálne je riešená aj panoramatická strecha delená pozdĺžnymi lamelami.

O pohonnej jednotke štúdie sa Jaguar nezmienil. Spolu s hliníkovou platformou, ktorá má ušetriť na hmotnosti približne 100 kg, však príde aj nová generácia úsporných benzínových a naftových 4-valcov. Jaguar preto už dnes stavia motoráreň v britskom Wolverhamptone s investíciou 500 miliónov libier, a tak je pravdepodobné, že plne funkčný prototyp poháňa práve jeden z pripravovaných agregátov. Ku slovu sa však dostanú aj silnejšie preplňované 6-valce z Jaguaru F-Type.
Či sa dočkáme nového SUV od Jaguaru, sa má rozhodnúť práve na frankfurtskom autosalóne. Automobilka vraj čaká na reakcie verejnosti.