Abarth chytá druhý dych. Do Frankfurtu priniesol ďalší vzácny kúsok. Fiat 500 sa pod jeho rukami zmenil na poriadne žihadlo. Označenie Abarth 595 ‚50th Anniversary‘ hovorí jasnou rečou. Toto má byť reinkarnácia najúspešnejšieho Abarthu všetkých čias, modelu 595 z roku 1963.
Odkazuje na to každým detailom. Päťstovka dostala neodmysliteľný matný biely lak a červené pásy po bokoch karosérie. Na kapote sa skvie červený škorpión. Nechýbajú zväčšené „pľúca“ v prednom nárazníku ani zadný difúzor s dvojicou dupľovaných chrómových koncoviek výfukov. Nové časy však veštia xenónové reflektory, panoramatická strecha a 17-palcové disky kolies.
Kým exteriér odkazuje na historickú predlohu, pod kapotou je všetko inak. Pôvodný vzduchom chladený „dvojvalček“ poháňajúci zadné kolesá nahradil preplňovaný 4-valec 1,4 T-Jet vyladený Abarthom až na 132 kW, teda rovných 180 koní. Tie posiela spolu s 250 Nm krútiaceho momentu k predným kolesám prostredníctvom elektromechanickej 5-stupňovej prevodovky Abarth Competizione. Radenie prebieha buď v plne automatickom alebo manuálnom móde pomocou krídeliek na volante.
Svoje svaly však necháva vyniknúť aj zvukovou kulisou, o ktorú stará výfukový systém Record Monza otvárajúci prietok, sotva sa ručička rýchlomeru dotkne číslice 3 000. Výsledkom je šprint na stovku za 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť 225 km/h. Ťažko predstaviteľné čísla v aute s dĺžkou hlboko pod štyri metre. Nemožno sa však potom čudovať, že deceleráciu dostali na starosti štvorpiestikové brzdy Brembo s priemerom kotúčov až 305 mm.
Dobovú atmosféru v interiéri umocňuje červeno-biele čalúnenie anatomických športových sedadiel a palubná doska v tých istých farbách. Čierny volant s perforovanou kožou má červené vložky, trikolóru a v strede historické logo škorpióna. Tento znak nájdete vygravírovaný aj na hliníkových pedáloch. Ak máte však náhodou záujem, mali by ste sa poponáhľať. Abarth vyrobí len 299-kusovú výročnú sériu.