Zaniknutej švédskej značke Saab, ktorá patrila dlhé roky do amerického koncernu General Motors a ktorú sa snažila neskôr udržať pri živote holandská spoločnosť Spyker, svitá na lepšie časy. Má nového odhodlaného vlastníka. Práva na túto značku aj jej majetok kúpila totiž spoločnosť NEVS (National Electric Vehicle Sweden), za ktorou stojí švédsko-čínsky podnikateľ Kai Johan Jiang.
Tá už oznámila, že je pripravená opäť rozbehnúť výrobu, a to bez účasti koncernu GM. Pri tejto príležitosti predviedla aj modernizovaný model 9–3, teda starší model Saabu, ktorý absolvoval posledný facelift v roku 2011, no v skutočnosti pochádza z roku 2002.
Prvý predsériový kus už zišiel z výrobnej linky. Zatiaľ je potvrdená výlučne výroba sedanu, hoci pôvodne existoval Saab 9–3 aj v podobe kombi a kabrioletu. O budúcnosti väčšieho a najmä novšieho modelu 9–5 nie je zatiaľ rozhodnuté a pravdepodobne sa s ním ani nepočíta.
V súčasnosti NEVS testuje výrobné zariadenia, pričom sériová výroba by sa mala rozbehnúť ešte túto jeseň. Spoločnosť zamestnáva približne 500 ľudí, ktorí budú pracovať aj na vývoji nástupcu modelu 9–3, ktorý by mal využívať novú platformu konceptu Phoenix. Vo výhľade je dokonca elektrická verzia.
Čo sa týka modernizovaného Saabu 9–3, z prvých fotografií nevidno, že by podstúpil zásadný facelift. Na prednej kapote je však nové kruhové logo s nápisom Saab. Spoločnosť totiž nemá práva na používanie symbolu leva s korunou. Dnes tiež nie je jasné, kto bude vozidlá predávať. Pôvodná dílerská sieť po krachu Saabu prakticky skrachovala.