Ponuku karosárskych verzií Audi A3 rozšíril vo Frankfurte atraktívny kabriolet. V porovnaní s minulosťou bude o čosi väčší. Jeho základom už totiž nie je hatchback, ale skôr nový kompaktný sedan Audi A3. Na dĺžku má preto 4 420 mm, čo je až 182 mm viac. Šírka narástla z 1 770 na 1 790 mm. Len výška karosérie bola zredukovaná na 1 410 mm, čo je o pätnásť menej. Súvis so sedanom je zjavný aj na dizajne. Najmä v zadnej časti s dlhším previsom a úzkymi združenými svetlami.
Samozrejme, platforma MQB s rázvorom 2 600 mm, je pre všetky nové Audi A3 zhodná. A aj kabrioletu prináša nižšiu hmotnosť. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je napriek väčším rozmerom ľahší o 50 kg. Podieľajú sa na tom však aj odľahčené výstuhy karosérie a hliníková kapota. V základnej verzii váži len 1 365 kg, čo Audi označuje za najlepšiu hodnotu v triede.
Kabriolet si ponecháva priestorovo nenáročnú a ľahkú plátennú strechu. Jej konštrukciu tvorí oceľ a horčík. Celý proces otvárania a zatvárania trvá elektrohydraulickému systému len 18 sekúnd, pričom je s ňou možné manipulovať až do rýchlosti 50 km/h. Okrem čierneho plátna si môžete dopriať sivé a hnedé. Za príplatok ponúka Audi aj „akustickú“ verziu strechy s lepšou zvukovou izoláciou vďaka hrubšej penovej výplni.
Interiér preberá kabriolet od svojich bežných súrodencov. No na rozdiel od nich ponúka len štyri miesta na sedenie. Audi však tvrdí, že aj zadní cestujúci budú mať vďaka väčšiemu rázvoru dostatok priestorového komfortu. Väčšie rozmery znamenajú aj viac miesta v kufri. Pri vysunutej streche sa doň zmestí 287 litrov nákladu, čo je o 60 viac ako v minulosti. Navyše sú tu sklopné operadlá zadných sedadiel, takže A3 Cabriolet si poradí aj s väčšími predmetmi.
Audi A3 Cabriolet ponúkne na začiatku tri pohonné jednotky. Základom je agregát 1,4 TFSI (103 kW). Nad ním stojí silnejší motor 1,8 TFSI (132 kW). Naftu bude spočiatku tankovať len diesel 2,0 TDI (110 kW). Neskôr pribudne úsporný motor 1,6 TDI (81 kW) a ostré turbo 2,0 TFSI (221 kW) určené pre vrcholovú verziu S3 Cabriolet.
Podľa Audi spotrebuje nový kabriolet o 12 % menej paliva než jeho predchodca. Tak napríklad benzínová verzia 1,4 TSI s technológiou vypínania dvoch valcov odčerpá z nádrže priemerne len 5,0 litra benzínu na 100 km. Pritom zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy.
Kým pre motor 1,8 TFSI je štandardom 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic, slabšie motory budú kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Najväčšou novinkou bude však verzia quattro, ktorá by sa mala objaviť budúci rok spolu s verziou S3 Cabriolet.
Motor 2,0 TFSI s výkonom 221 kW a krútiacim momentom 380 Nm umožní v kombinácii so 6-stupňovou prevodovku S tronic šprintovať novému „kabriu“ na stovku za 5,4 sekundy. Tejto dynamike bude prispôsobený aj podvozok znížený o 25 mm a využívajúci magnetoreologické tlmiče.
Na trh sa nové ingolstadtské kabrio dostane aj napriek jesennej premiére až začiatkom budúceho roka.