Slovenské zastúpenie automobilky Volkswagen uviedlo dnes na slovenský trh kombi verziu Golfu siedmej generácie. Nový Golf Variant je nielen ľahší a úspornejší ale má hlavne väčší kufor. Jeho objem vzrástol o rovných 100 litrov na konečných 605. Znamená to, že na rekordéra triedy, Škodu Octavia kombi, stráca v základnom usporiadaní len päť litrov objemu a v rebríčku veľkosti batožinového priestoru je v súčasnosti na druhej pozícii.
Dodávať sa bude so štyrmi benzínovými motormi TSI s výkonom od 63 do 103 kW a troma naftovými agregátmi TDI s výkonom od 66 do 110 kW. V ponuke sú aj verzie s dvojspojkovými prevodovkami DSG a pohonom oboch náprav 4Motion.
Stupne vybavenia Trendline, Comfortline a Highline sú zhodné s hatchbackom. Už v základe obsahuje v bezpečnostnej výbave sedem airbagov, stabilizačný systém ESP, asistent rozjazdu do kopca, elektronickú uzávierku diferenciálu XDS, multikolíznu brzdu, kontrolu tlaku v pneumatikách či monitorovanie únavy vodiča. Z komfortných prvkov tu nájdete poloautomatickú klimatizáciu, palubný počítač, audio s dotykovým displejom ale aj kompletný elektrický balík na okná a zrkadlá.
Vyššia úroveň Comfortline pridáva napríklad predné hmlové svetlá s odbočovacou funkciou, rozšírené funkcie palubného počítača Plus, ale aj kvalitnejšie audio s ôsmimi reproduktormi, kožený volant a komfortné predné sedadlá. Najvyššia úroveň Highline ponúka navyše dvojzónovú automatickú klimatizáciu, audio s 5,8-palcovým farebným dotykovým rozhraním, športové sedadlá a 16-palcové hliníkové disky kolies.

Za základný Golf Variant 1,2 TSI (63 kW) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou zaplatíte 14 820 eur. Za najslabší diesel 1,6 TDI, tiež s 5-stupňovým manuálom, si priplatíte 1 950 €.
Samozrejme, ponúka sa porovnanie s lídrom triedy – novou Škodou Octaviou Combi. A na počudovanie jej jej vznešenejší nemecký súrodenec v základnej benzínovej verzii o 370 eur lacnejší. Pri naftovej modifikácii 1,6 TDI (66 kW) sa rozdiel v prospech Gofu Variant vyšplhá dokonca až 1 260 €!. Pritom Škoda Octavia Combi neobsahuje v základe viaceré prvky Golfu Variant. Napríklad elektronickú uzávierku diferenciálu XDS, audio s dotykovým displejom, či elektrické ovládanie zadných okien.
Golf Variant bude preto pre ňu tvrdým orieškom. A to najmä potom, čo stratila svoj najväčší tromf – nedostižný batožinový priestor. Päťlitrový rozdiel už totiž nehrá žiadnu rolu.
Cenník Golfu Variant VII. | |||||
---|---|---|---|---|---|
Motor | Prevodovka | Výkon | Trendline | Comfortline | Highline |
1,2 TSI | 5st. manuál | 63 kW | 14 820 € | – | – |
1,2 TSI | 6s. manuál | 77 kW | 15 630 € | 16 850 € | – |
1,2 TSI | 7st. DSG | 77 kW | 17 830 € | 19 050 € | – |
1,4 TSI | 6st. manuál | 90 kW | – | 17 830 € | 19 570 € |
1,4 TSI | 7st. DSG | 90 kW | – | 19 930 € | 21 660 € |
1,4 TSI | 6st. manuál | 103 kW | – | – | 20 600 € |
1,4 TSI | 7st. DSG | 103 kW | – | – | 22 700 € |
1,6 TDI | 5st. manuál | 66 kW | 16 770 € | – | – |
1,6 TDI | 5st. manuál | 77 kW | 17 990 € | – | – |
1,6 TDI | 7st. DSG | 77 kW | 20 290 € | 21 510 € | – |
1,6 TDI 4Motion | 6st. manuál | 77 kW | – | 21 280 € | – |
2,0 TDI | 6st. manuál | 110 kW | – | 21 610 € | 23 340 € |
2,0 TDI | 6st. DSG | 110 kW | – | 23 720 € | 25 440 € |
2,0 TDI 4Motion | 6st. manuál | 110 kW | – | 23 690 € | 25 410 € |