Veľa práce s tým mať nebude. Veď už v súčasnosti po masívnom nástupe dieslov TDI a nových benzínových turbomotorov označovaných skratkami TSI a TFSI, ostalo v koncernovom portfóliu už len šesť atmosférických agregátov. Dva trojvalce s objemom 1,0 a 1,2 litra pracujú napríklad pod kapotami Volkswagenu up!, Pola či v Škode Fabia a Rapid. Potom je tu 6-valec 3,6 V6 (Škoda Superb), 8-valec 4,2 V8 (VW Phaeton), 12-valec 6,0 W12 (Audi A8 Long) a jeden 5-valec 2,5 R5 určený napríklad pre americkú verziu Passatu a Jetty.
Do štyroch rokov by však mali najmä tie veľké z nich nahradiť úspornejšie trubomotory s menším počtom valcov a menším objemom. Poslednými atmosférickými agregátmi v ponuke tak ostanú pravdepodobne len malé litrové 3-valce v uP!-e, Škode Citigo a Seate Mii. No aj tu sa chystá zmena. Nie je totiž tajomstvom, že Volkswagen pripravuje ich preplňovanú verziu. A tá by mala zavítať nielen pod kapotu Pola a Fabie, ale dokonca aj do služieb Golfu, a teda aj Octavie či Seatu Leon.