Konštruktéri Alfy Romeo 4C sa pri jej vývoji zamerali na čo najväčšiu úsporu hmotnosti. Veď monokok karosérie váži len 65 kg a vonkajšie panely pozostávajú z kompozitných materiálov. Lenže ak sa má „malé Enzo“ predávať aj v USA, neubráni sa splneniu tamojšej prísnej bezpečnostnej legislatíve.
Podľa Maura Pieralliniho, šéfa európskeho vývoja Fiatu, bude preto americká verzia Alfy Romeo 4C o približne 100 kg ťažšia. Možno sa to nezdá veľa, ale pri vozidle s prevádzkovou hmotnosťou len 895 kg, znamená ďalších sto zvýšenie váhy auta o viac ako desať percent. A to sa už nezaobíde bez kompromisov v dynamike.
Dôvodom bude nahradenie niektorých karbónových komponentov za ťažšie hliníkové a tiež robustnejšia ochrana palivovej nádrže či palivového potrubia. A bez zmien neostane ani motor. Musí totiž splniť americké emisné normy. To všetko spôsobí spomalenie akcelerácie.
Aj napriek tomu je Pierallini optimistom, a Alfe 4C predpovedá za oceánom skvelú kariéru. Tvrdí, že aj po úpravách bude stále rýchlejšia než napríklad Lotus Elise.