Volkswagen pokračuje vo zväčšovaní rozdielov medzi jednotlivými koncernovými značkami. Ako sa zdá, Škoda Rapid bola len začiatok výraznejšej segmentácie, ktorá má zabrániť vzájomnej kanibalizácii priamych koncernových konkurentov. Nová Fabia nebude preto podľa informácii britského magazínu Auto Expres stáť na modulárnej platforme MQB, ktorú použije nové Polo.
Koncern teda pravdepodobne využije buď jej pôvodnú modernizovanú platformu, alebo novšiu platformu súčasného Pola. Do úvahy pripadá aj možnosť, že Fabia tretej generácie bude jednoducho stáť na skrátenej plošine Rapidu.
To ale neznamená, že by Fabia III mala hrať druhé husle. Napriek staršej platforme totiž podľa šéfa vývoja Škody Franka Welscha, pre ňu budú pripravené najnovšie preplňované koncernové motory a tiež nové multimediálne rozhrania. Výrazne zmeniť sa má aj dlhodobo kritizovaný dizajn, najmä jeho proporcie. Väčšiu vizuálnu dynamiku má Fabii III zabezpečiť nižšia a širšia stavba karosérie.
V praxi to znamená, že nová Fabia bude o niečo ťažšia než Polo, no na druhej strane to umožní znížiť výrobné a vývojové náklady a tým pravdepodobne aj cenu.