Brabus B63S 6x6: Extrémny Mercedes G63 AMG má teraz až 700 koní

Arabskí šejkovia majú ďalšiu dilemu. Aspoň tí, ktorým už stojí v garáži šesťkolesové „Géčko“ od AMG. Slávny nemecký úpravca Brabus ho totiž ešte trochu zušľachtil. Dve nové turbá mu priniesli 700 koní a takmer 1 000 Nm krútiaceho momentu. Vymeniť, či nie?

03.10.2013 12:00
Brabus-B63S-700 6x6 2013 Foto:
Šesťkolesový Mercedes G63 AMG 6x6 akceleruje na stovku v úprave Brabusu za 7,4 sekundy. Ak uvážime, že tento kolos váži štyri tony, nič rýchlejšie v tejto triede nezoženiete.
debata

Šesťkolesový mastodont z dielne AMG sa vychýrenému nemeckému úpravcovi Brabus asi nezdal byť stále dosť dobrý. Jeho osemvalcové bi-turbo má síce 400 kW, lenže povedzme si pravdu, je to dosť na živú váhu štyroch ton? A tak sa pustili v Bottrope do práce. Vidlicový 8-valec s objemom piatich litrov dostal dve nové veľké turbodúchadlá, špeciálne opláštenie sacieho potrubia pre zníženie teploty stlačeného vzduchu a preprogramovanú riadiacu jednotku. Výsledkom je výkon 515 kW, teda rovných 700 koní, čo je až o 115 kW viac v porovnaní s originálom AMG.

Exteriér je zušľachtený  ľahkými karbónovými... Foto: Brabus
Brabus-B63S-700 6x6 2013 Exteriér je zušľachtený ľahkými karbónovými doplnkami. Vyrobené sú z nich napríklad rozšírené blatníky. Na váhe však vďaka nim toho veľa určite neubudne.

Ešte viac sú v Brabuse pyšní na hodnotu krútiaceho momentu. Tá vzrástla zo „štandardných“ 760 na 960 Nm. K dispozícii sú pritom v extrémne širokom pásme – od 2 000 až do 4 500 otáčok za minútu. Svoje zohral aj špeciálny antikorový výfuk s klapkou. Vodič môže voliť dva akustické režimy. Jeden decentný „Coming Home“ a druhý „Sport“, ktorý dá naplno vyniknúť stádu pod kapotou. Agregát je spojený so 7-stupňovým automatom AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, ale doplnený o špeciálne Brabus krídelká na multifunkčnom volante.

Šesťkolesový kolos dokáže za týchto okolností akcelerovať na stovku za 7,4 sekundy, čo je bezprecedentná hodnota vzhľadom na jeho hmotnosť. Maximálna rýchlosť je z dôvodu bezpečnosti naďalej obmedzená na 160 km/h.

Exteriér je zušľachtený  ľahkými karbónovými... Foto: Brabus
Brabus-B63S-700 6x6 2013 Exteriér je zušľachtený ľahkými karbónovými doplnkami. Vyrobené sú z nich napríklad rozšírené blatníky. Na váhe však vďaka nim toho veľa určite neubudne.

Zmenám sa nevyhol ani exteriér. Ten dostal okrem čierneho laku upravený predný nárazník s dennými LED diódami a karbónové doplnky. Z tohto ľahkého materiálu je vyrobená predná maska s logom Brabusu, nasávací otvor na prednej kapote či rozšírené kryty blatníkov. Nechýbajú ani agresívne pôsobiace „zadymené“ bi-xenóny. Športové doplnky sa objavili aj v interiéri čalúnenom červenou kožou s kosoštvorcovým prešívaním, hliníkovými pedálmi a efektným podsvietením prahov.

Brabus B63S 700 6x6
Brabus B63S 700 6x6
+9Brabus B63S 700 6x6
debata chyba
Viac na túto tému: #Brabus B63S #Mercedes G63 AMG 6x6 #700 koní #6x6
Články podľa značiek