Peugeot 308 sme si už podrobne predstavili, takže len stručne. Napriek pôvodnému názvu je to od základu nový model. Je postavený na úplne novej, odľahčenej platforme EMP2. Aj vďaka nej ubudlo na pohotovostnej hmotnosti podľa verzie až do 140 kg. Zároveň je novinka o čosi menšia, no to neznamená menej miesta v interiéri ani menší kufor. Pod zadným vekom je až 420 litrov pre batožiny, čo je jeden z najlepších výsledkov v triede.
Najväčšou inováciou interiéru je takzvaný i-cockpit, čo znamená podobné usporiadanie miniatúrneho volantu a prístrojového panelu ako v Peugeote 208 či 2008 v kombinácii s dotykovým rozhraním.

Na začiatku bude Peugeot 308 ponúkaný s piatimi pohonnými jednotkami. Základom je benzínový 3-valec 1,2 VTi (60 kW). Nad ním stojí podstatne silnejší preplňovaný 4-valec 1,6 THP (92 kW) a jeho výkonnejšia verzia 1,6 THP (115 kW). Kým najslabší benzínový motor je kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, silnejšie motory sú spojené so 6-stupňovým manuálom.
Dvojicu dieselových alternatív tvorí motor 1,6 HDi (68 kW) a jeho výkonnejšia verzia 1,6 e-HDi (84 kW) spojená so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a stop-štart systémom. Slabší diesel používa 5-stupňovú prevodovku.
V budúcom roku pribudne v ponuke preplňovaný 3-valec 1,2 e-THP, ktorý vyplní medzeru medzi motormi 1,2 VTi a 1,6 THP, ale aj dieselové motory 1,6 BlueHDi a 2,0 BlueHDI s úpravou spalín pomocou vstrekovania prísady AdBlue, ktoré plnia emisnú normu Euro 6. Objaviť by sa mali aj verzie s robotizovanými prevodovkami.

V ponuke sú tri úrovne vybavenia. Základná Access obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém, tempomat, manuálnu klimatizáciu, elektricky ovládané spätné zrkadlá a okná predných dverí, výškovú reguláciu oboch predných sedadiel a volantu, prístrojový panel s LCD displejom, audio s CD, denné LED svetlá či 15-palcové oceľové disky kolies.
Vyššia úroveň Active pridáva 16-palcové hliníkové disky kolies, prednú lakťovú opierku, hill-holder, elektrochromatické spätné zrkadlo, elektrické ovládanie zadných okien, malý kožený paket, multimediálne rozhranie s 9,7-palcovou dotykovou obrazovkou, dažďový a svetelný senzor, ale aj výkonnejšiu audiosústavu s Bluetooth, USB-portom a šiestimi reproduktormi.
V najvyššej úrovni nájdete parkovací asistent, bezkľúčové štartovanie a odomykanie, predné hmlové svetlá, elektrickú parkovaciu brzdu, vnútorné LED osvetlenie, predné svetlá Full LED, ale aj elektricky sklápateľné spätné zrkadlá.
Na zozname príplatkov sa nachádza viacero premiérových prvkov. Napríklad monitorovanie slepého uhla zrkadiel (200 €), adaptívny tempomat, výstraha pred kolíziou aj systém núdzového brzdenia (Balík Driver Assistance Pack – 480 €). Dopriať si môžete aj vyhrievané predné sedadlá (240 €), kožené čalúnenie, panoramatickú strechu (720 €) či 17 a 18-palcové hliníkové disky kolies (od 350 €).
Základná verzia 1,2 Vti Access štartuje s cenou 12 890 €. Za najslabší diesel 1,6 HDi (68 kW) Access zaplatíte 15 390 €.
Cenník Peugeotu 308 | ||||
---|---|---|---|---|
Motor | Vybavenie | Výkon (kW) | prevodovka | Cena (€) |
1,2 Vti | Access | 60 | 5-manuál | 12 890 |
1,6 THP | Access | 92 | 6-manuál | 14 660 |
1,6 HDi | Access | 68 | 5-manuál | 15 390 |
1,6 e-HDi SST | Access | 84 | 6-manuál | 16 740 |
1,2 VTi | Active | 60 | 5-manuál | 14 390 |
1,6 THP | Active | 92 | 6-manuál | 16 160 |
1,6 THP | Active | 115 | 6-manuál | 17 600 |
1,6 HDi | Active | 68 | 5-manuál | 16 890 |
1,6 e-HDi SST | Active | 84 | 6-manuál | 18 240 |
1,6 THP | Allure | 92 | 6-manuál | 18 510 |
1,6 THP | Allure | 115 | 6-manuál | 19 950 |
1,6 HDi | Allure | 68 | 5-manuál | 19 240 |
1,6 e-HDi SST | Allure | 84 | 6-manuál | 20 590 |