Toto nie je obyčajná čitateľská anketa jedného z motoristických časopisov alebo nejakého autowebu. Titul Towcar of the Year má za Lamanšským prielivom veľkú váhu. Prihlásené autá tu totiž hodnotia experti britského Caravan Clubu a novinári, ktorí ich podrobujú prevádzkovým testom so zapriahnutým prívesom. Kredit zvyšuje aj vyhlasovanie výsledkov priamo v centrále Kráľovského autoklubu (RAC) v Londýne.
V tomto ročníku bolo prihlásených až 41 nových áut, to je viac, než ich napočítame napríklad v najprestížnejšej európskej ankete Car of the Year. Zúčastniť sa môžu všetky nové vozidlá, ktoré dokážu ťahať príves s minimálnou hmotnosťou 500 kg a predávajú sa na tamojšom trhu.
Autá sa hodnotia v rôznych kategóriách. Napríklad v zrýchlení s prívesom z 30 na 60 míľ/h (48 – 96 km/h), prudkom brzdení, rozbehu vo svahu, cúvaní a celkovej ovládateľnosti. Novinkou tohto ročníka bol test so strešným nákladom.
Odborná jury sa nakoniec zhodla na Škode Superb 2,0TDI 4×4 (125 kW) DSG ako na absolútnom víťazovi.

Porota zvlášť ocenila obrovský kufor a nosnosť strechy až 100 kg. Predseda klubu Grenville Chamberlain sa na adresu Superbu vyjadril, že lepší už byť prakticky nemohol. „V Superbe ani nevnímate, že ťaháte príves,“ povedal.
Celkovo teda získal tento mladoboleslavský model až tri zlaté medaily, čo sa žiadnemu inému konkurentovi nepodarilo. Škoda Superb však nie je v tejto súťaži nováčikom. Zlato si odniesla aj pred troma rokmi, vtedy ešte išlo o verziu pred faceliftom.
Škoda však tento rok bodovala aj novou Octaviou, a to v triede vozidiel v cenovom spektre od 16 000 do 20 000 libier. Konkrétne išlo o Octaviu so základným benzínovým motorom 1,2 TSI (77 kW) a karosériou liftback. Veľmi dobré hodnotenie získala za prevodovku a veľký kufor, dobre prístupný batožinový priestor.
V ďalších cenových kategóriách zvíťazili SangYong Korando, VW Jetta, Jaguar XF (sedan aj kombi Sportbrake) a nový veľký Range Rover SDV8, ktorý si odniesol vavríny v triede štvorkoliek s hmotnosťou nad 1 800 kg.
A je tu ešte jedno veľké prekvapenie. Špeciálnu cenu poroty si za stabilitu pri vysokých rýchlostiach a brzdení, ale aj za ochotu rozbehnúť sa v stúpaní s prívesom odniesla rumunská Dacia Duster 1,5 dCi 4×4.