História tohto amerického King Kong-a ciest je oveľa mladšia, než toho z filmového plátna. Escalade sa verejnosti predstavil len pred štrnástimi rokmi. Zato si dokázal rýchlo získať status najprestížnejšieho full-size SUV v USA. Je miláčikom rapperov, no parkuje aj v garáži Bieleho domu.
Dnes prichádza vo štvrtom vydaní, ktoré ho posúva míľovými krokmi vpred. Z megalomanského korábu ciest sa stáva omnoho sofistikovanejšie auto. Deklaruje to nielen modernými bezpečnostnými technológiami, ale aj nižšou hmotnosťou. Až 75 % karosérie je napríklad vyrobenej z vysokopevnostných ocelí.
V ponuke budú dve modifikácie. Tú štandardnú dopĺňa verzia Long. Už základný Escalade má však na dĺžku egoistických 5 180 mm a rázvor náprav 2 967 mm. A Escalade Long k nim pridáva ďalších 508 mm. Na rázvore ich pribudlo ďalších 335 mm. Dlhý Escalade ponúkne okrem troch radov sedadiel aj batožinový priestor väčší až o 60 %. Prístup doň uľahčuje bezdotykové otváranie veka a vodorovná ložná plocha, ktorá vznikne po sklopení dvoch zadných radov.
Dizajn je založený na ostrých líniách, čo zodpovedá súčasným trendom automobilky. Dominantná je obrovská chrómová predná maska a vertikálne umiestnené svetlá s technológiou Full LED. Žiarovky tu teda už nenájdete. Na LED diódy sa spoliehajú aj zadné svetlá. Robustná karoséria je postavená na minimálne 20-palcových diskoch kolies. Za príplatok si však môžete dopriať aj 22-palcové.
Interiér sa zmenil na nepoznanie. Po prvý raz používa kvalitné mäkčené plasty a najnovšie komunikačné technológie. Centrom palubnej dosky je 8-palcové dotykové rozhranie, ktoré reaguje už na priblíženie ruky. Aj prístrojový panel tvorí výhradne displej s vysokým rozlíšením – tentoraz s uhlopriečkou 12,3 palca. Samozrejmosťou je kompatibilita s modernými tabletmi či hlasové ovládanie.
K tomu Escalade pridáva najnovšie bezpečnostné technológie ako radarový tempomat, monitorovanie slepého uhla v zrkadlách, kolíznu výstrahu, automatické brzdenie pri hrozbe kolízie, ale aj prednárazový systém spolupracujúci s napínačmi bezpečnostných pásov. Novinkou je centrálny airbag, ktorý má zabrániť kontaktu vodiča a spolujazdca pri bočnom náraze.
Nezabudlo sa ani na komfort. Vodič a spolujazdec majú na nohy o 44 mm a cestujúci v druhom rade až o 101 mm viac miesta na nohy. Predné sedadlá sú štandardne vyhrievané a ventilované. Samozrejmosťou je ich elektrické ovládanie.
Audio sústava Bose je vybavená technológiou aktívneho potláčania vnútorného hluku (Bose Active Noise Cancellation). Zábavný systém môže byť doplnený o Blu-Ray DVD a dve 9-palcové obrazovky pre zadných cestujúcich.
Interiér ponúka miesto až pre osem osôb v usporiadaní 2+3+3 alebo pre siedmich 2+2+3, pri ktorom zabezpečuje prístup k zadným sedadlám ulička medzi dvojicou samostatných sedadiel v druhom rade.
Pod kapotou je úplne nový agregát. Žiadny downsizing sa však nekoná. Escalade poháňa nefalšovaný veľkoobjemový 6,2-litrový 8-valec s výkonom 313 kW a mohutným krútiacim momentom 623 Nm. V porovnaní s predchodcom má o 5 % vyšší výkon a o 10 % vyšší krútiaci moment.
O vyššiu účinnosť sa stará priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie ventilov a najmä systém deaktivácie dvoch alebo štyroch valcov pri nízkom zaťažení. K zníženiu spotreby prispeje aj lepšia aerodynamika a nižšia hmotnosť. Novinka váži 2 541 kg. K dispozícii je výhradne 6-stupňová automatická prevodovka.
O maximálny jazdný komfort sa starajú magneto-reologické tlmiče meniace charakteristiku pruženia na základe okamžitých podmienok. Okrem toho je možné nastaviť účinok tlmenia v troch režimoch – Normal, Comfort a Sport. Novinkou je elektrický posilňovač riadenia a brzdové kotúče s dvojnásobnou životnosťou.
Presné dynamické parametre ani spotrebu Cadillac zatiaľ nezverejnil. Dozvieme sa ich až po svetovej premiére, pravdepodobne na autosalóne v Los Angeles alebo najneskôr v Detroite. Napokon, predaj svojej novinky odštartuje Cadillac až na jar budúceho roka. Vyrábať ho budú v texaskom Arlingtone.