Do partie si prizval Marka Edwarsa, ktorý pracoval pre obe kultové britské značky, a založil novú – Zenos Cars. S takýmto know-how si nová malá automobilová manufaktúra trúfa predstaviť do roku 2018 až tri rýdzo športové modely. Ako prvý príde Zenos E10, a to už na budúci rok.
Zenos E10 bude typickým britským roadsterom bez čelného skla, ktorý by mohol osloviť doterajších zákazníkov Lotusu, ale najmä zákazníkov puristických produktov Caterhamu. Nebude k nim mať ďaleko. Karosériu bude podľa prvých oficiálnych informácií tvoriť karbónový monokok, hliníkovo-oceľové pomocné rámy a vonkajšie panely z kompozitov.
A keďže Caterham prechádza v súčasnosti k agregátom Renaultu a Suzuki, Zenos E10 má otvorenú cestu k atmosférickej klasike od Fordu. O pohon sa postará dvojlitrový 4-valec s výkonom 147 kW a krútiacim momentom 210 Nm, spojený s 5-stupňovou prevodovkou.
Kompaktný Zenos E10 s dĺžkou len 3 560 mm a mušou váhou 650 kg bude za týchto okolností šprintovať na stovku za 4,5 sekundy a dosiahne maximálku 217 km/h.
Na ceste ho udržia pneumatiky 195/50ZR 16 na predných a 225/45ZR 17 na zadných kolesách. Deceleráciu dostali na starosť kotúčové brzdy s priemerom 285 mm.
Zákazníci si budú môcť svoj puristický roadster vybaviť za príplatok karbónovými sedadlami, nastaviteľnými tlmičmi, ochrannou klietkou, kúrením, ale aj 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.