Pôvodne chcel Aston Martin produkujúci supervýkonné autá, a teda aj hrozivo veľké emisie CO2, vyrobiť na každý športový model jeden úsporný Cygnet. Ten vypúšťa vďaka nízkej hmotnosti a ekologickému motoru 1,33 Dual VVT-i len 120 gramov tohto skleníkového plynu na kilometer. Pre flotilové emisie by to znamenalo priemerné zníženie produkcie emisií CO2 na prijateľných 220 g/km, keďže dvanásťvalcové Astony produkujú až 320 gramov.
Lenže, ako sa ukázalo, zákazníkov ekologická matematika Astonu nezaujala. Tri roky od spustenia kooperácie s Toyotou sa pre toto malé mestské autíčko s maskou obľúbenej značky Jamesa Bonda, rozhodlo len 150 klientov. To je doslova katastrofa, veď Aston Martin plánoval ročne vyrobiť a predať 4 000 Cygnetov. Hlavným dôvodom bola astronomická cena na úrovni 35 000 až 40 000 eur.
Ak však neurobil Cygnet kariéru ako nový, je možné, že sa z neho stane nakoniec výhodná investícia v pokročilom veku. Minimálny počet vyrobených kusov a atypické zameranie mu totiž dávajú exkluzivitu a obrovskú príležitosť v zberateľských kruhoch.