Miniatúrny Aston Martin Cygnet končí. Nie je oň záujem

Recept na zníženie flotilových emisií CO2 pomocou malého Astonu Martin Cygnet britskej automobilke nevyšiel. Aristokratické dvojča Toyoty iQ definitívne končí. Vzniklo len 150 kusov.

16.10.2013 16:00
Aston Martin-Cygnet Foto:
Úlohou Cygnetu bolo zraziť ostro sledované emisie CO2. Ekologická matematika britského výrobcu luxusných športových kupé však zákazníkov nezaujala. Za tri roky sa z neho predalo len 150 kusov.
debata (1)

Pôvodne chcel Aston Martin produkujúci supervýkonné autá, a teda aj hrozivo veľké emisie CO2, vyrobiť na každý športový model jeden úsporný Cygnet. Ten vypúšťa vďaka nízkej hmotnosti a ekologickému motoru 1,33 Dual VVT-i len 120 gramov tohto skleníkového plynu na kilometer. Pre flotilové emisie by to znamenalo priemerné zníženie produkcie emisií CO2 na prijateľných 220 g/km, keďže dvanásťvalcové Astony produkujú až 320 gramov.

Lenže, ako sa ukázalo, zákazníkov ekologická matematika Astonu nezaujala. Tri roky od spustenia kooperácie s Toyotou sa pre toto malé mestské autíčko s maskou obľúbenej značky Jamesa Bonda, rozhodlo len 150 klientov. To je doslova katastrofa, veď Aston Martin plánoval ročne vyrobiť a predať 4 000 Cygnetov. Hlavným dôvodom bola astronomická cena na úrovni 35 000 až 40 000 eur.

Ak však neurobil Cygnet kariéru ako nový, je možné, že sa z neho stane nakoniec výhodná investícia v pokročilom veku. Minimálny počet vyrobených kusov a atypické zameranie mu totiž dávajú exkluzivitu a obrovskú príležitosť v zberateľských kruhoch.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #nezáujem #koniec výroby #Aston Martin Cygnet
Články podľa značiek