Samočinný parkovací asistent je už v ponuke Fordu dlhší čas. Bez vodiča sa však doteraz nezaobišiel. Na podujatí Ford Futures však automobilka predviedla ďalšiu generáciu parkovacieho „pilota“, inštalovanú do experimentálneho Fordu Focus. Po nájdení a vyhodnotení vhodného parkovacieho miesta zadá vodič povel na parkovanie jediným tlačidlom. O samotný parkovací manéver sa postará elektronika.
Alebo ešte jednoduchšie, vodič môže pred parkovaním vystúpiť z vozidla a príkaz zadať pomocou diaľkového ovládača. To ho zároveň zbaví problémov pri vystupovaní v stiesnených parkovacích miestach. A tiež s nastupovaním, pretože proces možno uplatniť aj pri opúšťaní parkoviska. Riadiaca jednotka systému tiež rozhodne, či je lepšie na parkovacie miesto nacúvať, alebo zaparkovať čelným vjazdom do priestoru.

Podmienkou je nielen dvanásť parkovacích senzorov, mimochodom bežne používaných, ktoré kontrolujú okolie, ale aj vybavenie vozidla automatickou prevodovkou, bezkľúčovým štartovaním a aktívnym elektrickým posilňovačom riadenia, ktorý už Fordy využívajú v kombinácii so súčasným parkovacím asistentom. Ford však upozorňuje, že v prípade akejkoľvek kolízie bude za prípadné škody zodpovedný vodič.
Automatický parkovací asistent by sa mohol v nových Fordoch ukázať už v priebehu dvoch rokov.