Volvo pracuje na revolučnom materiáli od roku 2010. Ide o pláty karbónu, medzi ktorými sú zalisované nanobatérie a superkondenzátory. A keďže tento materiál je možné ľubovoľne tvarovať, dá sa z neho vyrobiť prakticky celá karoséria. To je, samozrejme, tak trochu hudba budúcnosti, ale už dnes testuje Volvo na experimentálnom Volve S80 niekoľko takýchto dielov. Vyrobil z neho zadnú kapotu a horizontálnu priečku pod prednou kapotou.
Výhodou nanobatérií oproti klasickým li-ion akumulátorom je nielen nižšia hmotnosť, ale aj skutočnosť, že v nich neprebieha žiadna chemická reakcia, a teda nepotrebujú žiaden elektrolyt. Ak by bola celá karoséria vyrobená z tohto sendvičového materiálu, ušetrilo by sa tým aj veľa miesta. Jednoducho, vozidlo by nepotrebovalo žiaden konštrukčný priestor na batérie. To by bolo obrovské plus najmä pre elektromobily.
Akú kapacitu má takýto materiál, Volvo zatiaľ neuvidelo. Tvrdí však, že celá karoséria by dokázala zabezpečiť elektromobilu dojazd na jedno nabitie približne 130 km. Pritom by sa ušetrilo v porovnaní s elektromobilom s klasickými batériami asi 15 % hmotnosti. Už samotná priečka pod prednou kapotou dokáže podľa Volva obsluhovať svojou kapacitou súčasný stop-štart systém.
Nabíjanie takejto akumulátorovej karosérie sa nemá ničím líšiť od nabíjania bežných batérií. Využiť je možné klasické zdroje energie, akými sú domáce zásuvky, ale aj rýchlonabíjačky. Rozdiel je však podľa Volva v rýchlosti. Tvrdí, že nanobatérie v karosérii by čas nabíjania podstatne skrátili. Zavedenie do výroby si však ešte vyžiada niekoľko rokov vývoja. Otázna je, samozrejme, aj cena takejto technológie.