Hyundai Genesis zaútočí na európske prémiové sedany

Premiéra nového Genesisu sa blíži. Na domácom kórejskom trhu debutuje ešte tento rok a v budúcom by mal doraziť aj do Európy. Dostane pohon oboch náprav aj nové multimediálne rozhranie.

28.10.2013 12:00
debata
Vývoj nového modelu Genesis trval štyri roky a... Foto: Hyundai
Hyundai Genesis 2014 Vývoj nového modelu Genesis trval štyri roky a vyžiadal si celkové investície vo výške približne 340 miliónov eur.

Novinkou zamieri Genesis do prémiových vôd. Zámer konkurovať modelom vyšších tried napokon automobilka naznačila už minulou generáciou z roku 2008, ktorá dostala do vienka zadný náhon. V Európe však Genesis veľa vody nenamútil. Poznáme ho tu skôr v podobe kupé so skráteným rázvorom. Tentoraz má však oveľa väčšie ambície.

Zodpovedajú tomu už prvé stručné oficiálne informácie a dve počítačové skice. Luxusná limuzína vyššej strednej triedy sa bude môcť pochváliť novou úrovňou dizajnu, označovanou ako Fluidic Sculpture 2.0. Genesis vychádza čiastočne zo štúdie HCD-14, predstavenej na januárovom autosalóne v Detroite, čo vidno na celkových proporciách aj relatívne agresívne tvarovanej prednej maske.

Rozmery karosérie ostávajú tajomstvom, no Hyundai prezradil, že bude mať výrazne vyššiu tuhosť vďaka nasadeniu veľkého podielu ultravysokopev­nostnej ocele. To prospeje nielen bezpečnosti ,ale aj jazdným vlastnostiam a potlačeniu vibrácií. Akustickým komfortom má Genesis konkurovať najlepším európskym prémiovým produktom.

Dizajn vychádza z novej úrovne štylistického... Foto: Hyundai
Hyundai Genesis 2014 Dizajn vychádza z novej úrovne štylistického jazyka Fluidic Sculpture 2.0.

Z dôvodu smerovania do luxusnej triedy bude Genesis vybavený novým multimediálnym rozhraním HMI, novými bezpečnostnými prvkami, ako prednárazovým systémom Pre-Safe, a najmä novým inteligentným pohonom oboch náprav HTRAC.

Elektronikou riadená „štvorkolka“ bude prispôsobovať pomer prenosu hnacieho momentu medzi prednou a zadnou nápravou na základe okamžitých podmienok. A keďže Hyundai tvrdí, že systém má byť nápomocný aj v zákrutách, je veľmi pravdepodobné, že HTRAC dokáže meniť pomer aj medzi jednotlivými kolesami náprav. Vodič tiež bude môcť voliť niekoľko režimov činnosti tohto systému.

Verzie s pohonom zadnej nápravy sa môžu spoľahnúť pri prejazde zákrut na trakčnú elektroniku Advanced Traction Cornering Control (ATCC). Vyspelú konštrukciu kórejskej novinky prezrádza aj nový elektrický posilňovač riadenia Motor Driven Electric Power Steering (R-MDPS) s premenlivým prevodovým pomerom, ktorý sa mení v závislosti od rýchlosti.

O motoroch ani prevodovkách nepadlo zatiaľ ani slovo. Viac sa dozvieme pravdepodobne na autosalóne v Los Angeles alebo v januári v Detroite, teda v USA, kde má Hyundai veľmi silnú pozíciu.

debata chyba
Viac na túto tému: #limuzína #Hyundai Genesis #prémiový sedan
Články podľa značiek