Jedným z technických rozdielov, ktorým si Volkswagen Golf udržiaval v rámci koncernovej hierarchie náskok pred Octaviou, bolo sériové použitie elektronického samosvorného diferenciálu XDS. Tento systém funguje pri prejazde zákrutou na princípe pribrzďovania prekĺzavajúceho sa vnútorného kolesa, čím sa väčšia časť hnacej sily presúva na koleso s lepšou trakciou. Pre Octaviu nebol tento systém doteraz k dispozícii s výnimkou verzií RS a 4×4. V novembri sa to však zmení.
Octavia dostane XDS v rámci príplatkového športového podvozka. Ten bude stáť v susednej Českej republike 3 300 českých korún (128 eur). Slovenská cena nie je zatiaľ známa. Doteraz ponúkala Škoda športový podvozok v Čechách za 2 900 Kč, čo znamená, že nový systém predraží podvozok Octavie len o zanedbateľných 400 českých korún (15,50 eura). Systém bude vyhradený pre vyššie úrovne vybavenia Ambition a Elegance s výnimkou motora 1,2 TSI.
Priplatiť si ho nemôžete ani vo verzii 4×4, ale z jednoduchého dôvodu. „Uzávierka“ XDS, ako aj obdobný systém EDS pre medzinápravovú spojku Haldex, je totiž už dnes samozrejmou súčasťou pohonu oboch náprav.