Nové označenie neznamená, že v ponuke BMW pribudne nový modelový rad. Dvojka, ktorá sa bude vyrábať ako kupé a kabriolet, len nahradí doterajšie modely BMW 1 Coupé a BMW 1 Cabriolet. Nemecký výrobca v podstate len zopakuje svoj marketingový recept, ktorý už uplatnil v modelovom rade 4. BMW 4 je totiž tiež len nástupcom pôvodného BMW 3 Coupé a BMW 3 Cabriolet.
Ako vidieť, BMW radu 2 je opäť kompaktným športovým sedanom. Jeho základom je, samozrejme, modelový rad 1, s ktorým bude mať identický rázvor náprav 2 690 mm. V porovnaní s ním však bude disponovať len dvojicou dverí, zníženou siluetou kabíny, bezrámovými oknami a krátkou zadnou kapotou. Autonómne postavenie má deklarovať úplne prepracovaná predná maska, nárazníky aj svetlá.
Medzigeneračne narástla dvojka s celkovou dĺžkou 4 432 mm o 72 mm a v šírke pribudlo 32 mm. Spomínaný rázvor náprav je väčší o rovné tri centimetre. BMW prezrádza, že v interiéri budú mať pasažieri vpredu o 19 mm väčšiu priestorovú rezervu nad hlavou a vzadu o 19 mm viac miesta pre nohy. V kufri je 390 litrov pre batožiny, čo je o 20 litrov viac ako v minulosti.
BMW umožní majiteľom rozsiahlu individualizáciu. V ponuke budú tri dizajnové línie – Sport Line, Modern Line a paket M so zníženým športovým podvozkom (-10 mm), väčšími sacími otvormi v nárazníku a špeciálnymi 17-palcovými diskami kolies s dvojitými lúčmi. Interiér vychádza z BMW radu 1, prináša však niektoré novinky. Multimediálne rozhranie so 6,5– alebo 8,8-palcovou vysunutou obrazovkou môže byť napríklad ovládané pomocou dotykovej plochy touch-pad na vrchnej časti kruhového ovládača iDrive.
Pod kapotou zavládnu výlučne preplňované motory TwinPower Turbo, ktoré prinesú nielen viac výkonu, ale aj o 21 % nižšiu spotrebu paliva. Novinkou je najmä základný benzínový 4-valec verzie 220i s výkonom 135 kW. Na opačnej strane výkonového spektra sa predstaví špičková verzia M235i s radovým 6-valcom a výkonom 240 kW, s ktorým bude ostrá dvojka zrýchľovať na stovku za 4,8 sekundy. Až neskôr pribudnú ďalšie benzínové motorizácie.
Zato ponuka dieselov bude od začiatku pestrejšia. Základný naftový motor verzie 218d (105 kW) doplní silnejší 220d (135 kW) a vrcholový 225d (160 kW). Benzínové verzie budú vybavené štandardne elektronickou uzávierkou zadného diferenciálu. Naftové motory dostanú zas v spojení s automatickou prevodovkou, s výnimkou verzie 218d, trakčnú kontrolu pri akcelerácii Launch Control. Tak ako BMW radu 1 budú mať vodiči možnosť výberu viacerých jazdných režimov – od Comfortu cez Sport a Sport+ až po Eco Pro, šetriaci palivo.
Svetovú výstavnú premiéru si mníchovská novinka odbije na januárovom autosalóne v Detroite.