S kompaktným kupé strednej triedy koketuje Lexus už dlhší čas. Spomeňte si na rok starú štúdiu Lexus LF-CC. Tá mala síce za úlohu prilákať pozornosť k blížiacej sa premiére nového sériového sedanu IS, no jej krivky nenechali nikoho na pochybách, že len pri sedane nakoniec rozhodne neostane.
Na novembrovom autosalóne v Tokiu tak Lexus predstaví sériovú podobu nového kupé RC. A to s klasickým benzínovým 6-valcom, ale aj ako hybrid. Konkurovať by mal najmä BMW radu 4 a Audi A5, čo naznačuje nielen dvojdverovou karosériou kupé, ale aj zmenami proporcií. Lexus si od neho sľubuje novú klientelu.
Lexus RC má rázvor 2 730 mm, čo je o 70 menej v porovnaní so sedanom IS, je ale o 30 mm dlhší (4 695 mm) a širší (1 840 mm). Naopak, na výške ubudlo 35 mm (1 395 mm). To dáva RC spolu s agresívnou prednou maskou a 19-palcovými diskami kolies oveľa športovejší výraz.
Na výber bude benzínová aj hybridná verzia. Hybridné ústrojenstvo spájajúce benzínový 4-valec s objemom 2,5 litra s elektromotorom si RC 300h požičia zo sedanu IS. Hoci presné výkonové parametre Lexus zatiaľ nezverejnil, s najväčšou pravdepodobnosťou sa od IS 300h s maximálnym výkonom 161 kW odlišovať nebudú.
Pre športovejšie nátury ponúkne Lexus modifikáciu RC 350 s atmosférickým benzínovým 6-valcom 3,5 V6, prevzatým z väčšieho Lexusu GS 350. Vďaka nižšej hmotnosti, výkonu 228 kW a krútiacemu momentu 277 Nm, by malo byť toto kupé rýchlejšie než americká verzia sedanu IS 350. To znamená akceleráciu pod 5,5 sekundy a maximálnu rýchlosť nad 230 km/h.