Len nedávno sa Volkswagen pochválil, že v Tokiu predstaví plug-in hybridný Twin-Up s technikou extrémne úsporného, no o to stratovejšieho Volkswagenu XL1. Je to dôkaz, že náklady za viac ako desaťročný vývoj nedajú financom vo Wolfsburgu poriadne spávať. A keďže z VW XL1, ktorý by sa mal na trhu objaviť na budúcu jar, vznikne len 50 kusov, hľadajú sa okrem Twin-Up aj ďalšie možnosti využitia tohto drahého projektu.
Iste nie náhodou sa už v septembri zmienil predseda dozornej rady koncernu VW, Ferdinand Piech, o vízii modelu XLR, čo by bol vlastne VW XL1 poháňaný novým dvojvalcom z Ducati 1 199 Panigale. Ten dáva z objemu 1,2 litra fantastických 143 kW pri 10 750 otáčkach. Kto nevie, taliansky výrobca motocyklov Ducati je najnovšou akvizíciou koncernu VW, tak prečo nespojiť sily.
Nie je to zlý nápad. Hybridné XL1 síce váži 795 kg, čo je podstatne viac ako taliansky superbajk, no keď z neho vyberú ťažké li-ion akumulátory, dieselový dvojvalec a elektromotor, schudne tento karbónový ultraaerodynamický „projektil“ minimálne o 300 kg. A s takouto váhou by sa v spojení s ľahkým motocyklovým motorom už mohlo stať z XLR poriadne ostré športové náradie.
Podľa najnovších informácií šéfa vývojového oddelenia Volkswagenu Hansa-Jakoba Neusera, sa na vývoji pracuje, pričom jeho výsledok by mal byť predstavený verejnosti na jarnom autosalóne v Ženeve.
Samozrejme, nasledovať nebude sériová výroba, ale len produkcia limitovanej edície, ktorá by spropagovala spojenectvo koncernu VW a Ducati, a pritom priniesla aj nejaké tie financie. Očakáva sa totiž, že XLR by malo byť ešte drahšie ako hybridné XL1.A to nebude málo, pretože XL1 má stáť 110 000 eur!
Či si však štúdia zachová názov XLR až do svetovej premiéry, je otázne. Podobné označenie má už totiž chránené americký Cadillac.